اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
سه شنبه 22 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
احمدی: تجارت دریامحور اقتصاد را دگرگون میکند
تاريخ:شانزدهم مهر 1404 ساعت 11:37
|
کد : 401709
|
مشاهده: 10
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در نشستی با حضور مدیران دولتی و صاحبان صنایع پتروشیمی، گفت: «تجارت دریامحور» میتواند اقتصاد ما را دگرگون کند.
به گزارش ایسنا، نشست مجمع نمایندگان استان فارس و استان بوشهر با «موضوع هماندیشی فعالان سیاسی و اقتصادی برای اجرای پروژه خط ریلی شیراز به بوشهر و عسلویه» با حضور موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی و نماینده عسلویه، محمدرضا رضاییکوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده جهرم، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، جعفر قادری، محمدمهدی فروردین، غلامرضا توکل شوریجه، ابراهیم رضایی از دیگر نمایندگان شیراز، عبدالعلی رحیمی مظفری رئیس مرکز امور نمایندگان مجلس، حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران، حسینعلی امیری استاندار فارس، ارسلان زارع استاندار بوشهر در مرکز امور نمایندگان مجلس برگزار شد.
.رضاییکوچی: باید از ظریفیت مالی هلدینگهای بزرگ پتروشیمی استفاده کرد
محمدرضا رضاییکوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای خط ریلی بوشهر- عسلویه و موانع پیشروی این پروژه حیاتی برای کشور و منطقه، گفت: عسلویه بهعنوان قطب انرژی کشور و بندر بوشهر بهعنوان منطقه ترانزیتی برای صادرات و واردات محصولات باید شبکه ریلی داشته باشند چراکه یک سری از کالاها برای جابهجایی به این نوع حملونقل نیاز دارند.
وی ادامه داد: جادههای بوشهر منتهی به پایتخت به دلیل استفاده بالا فرسوده شدند، همچنین ظرفیت لازم برای این جا به جایی را ندارند و حتی انتقال کالا از این جاده منجر به تصادفهای بسیار شده و یکی از دلایل افزایش قیمت کالاها نبود شبکه حمل و نقل مناسب است و این مسئله بر افزایش قیمت کالاها تاثیر مستقیم دارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: البته از آنجا که کشیدن این خط ریلی بسیار هزینهبر است و بخش خصوصی و هلدینگهای بزرگ پتروشیمی نیز از مسیر ریلی منتفع میشوند، میتوان از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل آن استفاده کرد.
رضاییکوچی خاطرنشان کرد: منابع مالی دولت با این دست پروژههای سنگین همخوانی ندارد، چراکه بیش از ۷۰ هزار پروژه موجود دست و پای دولت را برای به تمام رساندن این پروژه بسته است به همین دلیل باید بخش خصوصی را پای کار آورد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت بودجه مربوط به ساخت این خط ریلی را قطرهچکانی تزریق میکند، توضیح داد: از طرفی دولت جاذبه لازم را برای همراه کردن بخش خصوصی فراهم نکرده و البته تمایلی هم به تفویض اختیارات خود به بخش خصوصی ندارد، با این وجود ما در مجلس بهدنبال افزایش ظرفیت بخش خصوصی در پروژههای عمرانی «با رویکرد شفافیت در معرفی پروژهها» هستیم تا اعتماد لازم در بخش خصوصی ایجاد شود.
وی افزود: با اشاره به اینکه بهدنبال افزایش استفاده از ظرفیت بهویژه پالایشگاهها و پتروشیمیها در این پروژه هستند، اگر قرارداد سهجانبه میان دولت، بخش خصوصی و صاحبان کالا منعقد شود، میتوان این شبکه ریلی بزرگ را طی ۳ تا ۴ سال به مقصد رساند، همچنین استفاده از ظرفیتهای قانونی برنامه هفتم و بودجه سالانه را در این مسیر مدنظر داریم.
احمدی: تجارت دریامحور میتواند اقتصاد ما را دگرگون کند
موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیگیریهای انجام داده برای اجرای این پروژه، گفت: «تجارت دریامحور» میتواند اقتصاد ما را دگرگون کند و این مهم با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی محقق خواهد شد لذا این نشست را برگزار کردیم تا راهکارهای تامین مالی خط ریلی شیراز به بوشهر و عسلویه احصاء شود.
رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه از ظرفیتهای قانونی برای به نتیجه رسیدن این جاده استفاده خواهیم کرد، گفت: از آنجایی که در قوانین موجود امکان سرمایهگذاری و مشارکت واحدهای صنعتی و شرکتهای راهسازی در اجرای خطوط ریلی با دولت و برگشت اصل و سود سرمایهگذاران از محل حقعبور بار یا صرفهجویی در سوخت وجود دارد، مشارکت شرکتهای پتروشیمی شرکتهای راهسازی و دولت در احداث خط ریلی شیراز به بوشهر و عسلویه فرصت خوبی برای تسریع در احداث این قطعه از شبکه ریلی ارتباط عسلویه با سرزمین اصلی را فراهم خواهد کرد.
سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی، سهراب بهلولی قشقایی رییس مجمع نمایندگان ادوار استان فارس، علی اکبری عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان ادوار استان فارس و مدیران بنگاههای بزرگ بخش خصوصی، پالایشگاهها و پتروشیمیها در حد فاصل میان شیراز و عسلویه نیز در این نشست حضور داشتند.
http://sanatnews.ir/News//401709
برچسب ها :
مجلس شورای اسلامی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
آخرين اخبار
ساخت ۸۸۱ پروژه از طریق مالیات
آغاز مراسم معرفی برترینهای حوزه مالی
راهاندازی سامانه ملی هشدار
آب طالقان به تهران نزدیک شد
جهتیابی پرواز در لایههای نامرئی آسمان!
ارتش اسرائیل گروگانها را تحویل گرفت
بیانیه حماس بعد از اجرای معامله تبادل اسرا
مرگ تدریجی بیماران نادر
درباره روابط ایران با چین و روسیه
تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت محمود روحانی
فیلمنت و حمایت از TEDxهای ایران
ترامپ در اسرائیل؛ برنامه بعدی ما ایران است!
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز