شنبه 1 ارديبهشت 1403
صنايع پيشرفته
به گزارش صنعت نیوز، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه گفت: بعد از ارائه نسخه اولیه نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید در آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با نظر رئیس‌جمهور سند بعد از تایید کمیته علمی تا ۱۵ اردیبهشت در جلسه هیات دولت مطرح خواهد شد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمک به تولید محصولات باکیفیت در کشور جزو برنامه‌های هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۳ است، گفت: امیدواریم با کمک تولیدکنندگان و هسته‌های فناور بتوانیم ضمن تحقق شعار سال، در کنار تولیداتی که در سال ۱۴۰۲ داشتیم، شاهد افزایش عمق تولید باشیم.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر نمایشگاه اینوتکس با اشاره به مهلت ثبت نام شرکت‌ها و بازدیدکنندگان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، گفت: مهلت ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ تعیین شده است.
به گزارش صنعت نیوز، چندسالی است که ایران می خواهد در صنعت برق هاب منطقه شود، موضوعی که در دولت سیزدهم محقق شده و اکنون ایران بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه را دارد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشست با سفیر زیمباوه در تهران بر آمادگی کشورمان برای تعمیق روابط اقتصادی با زیمباوه با تأکید بر صنایع کوچک و متوسط تأکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، کارخانه و خط تولید محصول دانش بنیان بتن پارچه‌ای با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) افتتاح شد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به آغاز کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی در ابوظبی و اهمیت آن از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی دیگر از مدیران و فعالان عرصه تجارت کشور در این کنفرانس خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، ایران در سال‌های اخیر در حوزه بازسازی قطعات داغ نیروگاهی در داخل کشور توانمند شد تا جایی‌ که این موضوع موجب شد تا سالانه از خروج ۲۰۰ میلیون دلار ارز برای انجام این اقدامات در خارج از کشور جلوگیری شود و از محل بازسازی قطعات نیروگاه‌های کشورهای منطقه نیز سالانه ۲۰ میلیون دلار درآمد ارزی به دست آوریم.
به گزارش صنعت نیوز، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: در حال حاضر ۷۸۰ واحد دانش‌بنیان تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند و ۴۲۰ طرح نیز در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.
به گزارش صنعت نیوز، گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده و واردکننده برتر کشور در حوزه تجارت خارجی را طی ۱۰ ماهه سال جاری اعلام کرد که بر اساس آن ۵۳ درصد از وزن و ۶۰ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی کشور توسط ۱۰۰ صادرکننده نخست کشور انجام گرفت.
به گزارش صنعت نیوز، وزارت نیرو اعلام کرد: ۳۸ پروژه نیروگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۹ پروژه آن به پایان رسیده است.
به گزارش نفت دیلی، نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم(IranPetrochem) ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه با شعار «حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش» با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کرج برگزار می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، وزارت اقتصاد در واکنش به انتشار مطالبی در انتقاد به مالیات‌ستانی از درآمدهای حاصل از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که هر فرد دارای درآمد تا سقف مقرر در قانون از مالیات معاف و بقیه درآمد بر اساس ماده ۱۰۱ قانون مالیات که همه مشاغل را در برمی‌گیرد، باید مالیات پرداخت کند.
به گزارش صنعت نیوز، رییس اتاق تعاون تهران، بر ایجاد دبیرخانه مشترک سه گانه اتاق‌های تهران، بازرگانی و اصناف در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع بخش خصوصی و ارتقای تولید تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام در کمیسیون اقتصادی دولت و سپس هیات دولت خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت:‌ این سازمان با بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی، برای رفع نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه و وابسته در حال همکاری است.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد: آزمایشگاه های ارزیابی انطباق در سراسر کشور مطابق با استانداردهای بین المللی، خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهند و گمرکات می‌توانند برای انجام آزمون از این ظرفیت گسترده استفاده کنند. همچنین رسوب کالایی ناشی از اهمال خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در سخنرانی رسمی خود در اجلاس وزرای دیجیتال کشورهای عضو شانگهای در قزاقستان با برشمردن چالش ها و مسائل مشترک اعضا، پیشنهادات عملی خود را برای همکاری های مشترک در حوزه ICT را اعلام کرد.
به گزارش صنعت نیوز، اولین رویداد تجربه محور هوش مصنوعی (AI) در صنعت به همت بنیاد مستضعفان برگزار می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان دارویی، لوسیون درمانی بر پایه مواد گیاهی برای درمان سندرم مچ دست و سیاتیک تولید کرده است.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است