افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
چهارشنبه 5 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
۷۱.۳ درصد کاربران از فیلترشکن استفاده میکنند
تاريخ:پنجم شهريور 1404 ساعت 12:09
|
کد : 378667
|
مشاهده: 12
مدیرکل دفتر مطالعات و دانش سینمایی سازمان سینمایی گفت: از جمعیت ۸۶ و نیم میلیون نفری ایران ۸۵/۴ درصد کاربر اینترنت داریم. از بابت نفوذ اینترنت نسبتا وضعیت خوبی داریم. سهم کاربران از شبکههای اجتماعی ۸۲ درصد است؛ یعنی فقط سه درصد کاربران اینترنت در سوشال مدیا حضور ندارند. ۷۱.۳ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده میکنند و تعداد کسانی که از فیلترشکن استفاده میکنند، زیاد و نگران کننده است.
به گزارش ایسنا، حسین یزدانشناس، مدیرکل سازمان سینمایی درباره پخش آنلاین در پنل تخصصی «افقهای نو در صنعت تصویر» که عصر روز گذشته در دومین روز از برگزاری دومین رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی پارکهای علم و فناوری در موزه سینما برگزار شد، با تقسیم صنعت تصویر به چهار حوزه سینما، تلویزیون، سکوهای پخش آنلاین و شبکههای اجتماعی گفت: ایران ظرفیت های خیلی خوبی در تمام این حوزهها دارد.
وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، ما در ایران ۳۰۴ سینما و ۸۳۴ سالن سینما داریم که حدود ۱۴۸ هزار صندلی دارند. در سال ۱۴۰۳ سینماها ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار بلیت فروختهاند و رکورد فروش بلیط طی ۲۴ سال گذشته شکسته شده است. با در نظر گرفتن جمعیت کشور که طبق دادههای مرکز آمار ایران ۸۶.۵۰۰.۰۰۰ نفر است، هر ایرانی در سال ۱۴۰۳ حدود ۴ دهم بار به سینما رفته است. همچنین سینماها در سال گذشته از اکران ۷۴ فیلم حدود ۲ همت درآمد داشتهاند.
مدیرکل سازمان سینمایی درباره پخش آنلاین افزود: پرفروش ترین فیلم در سال ۱۴۰۳ فیلم کمدی هفتاد سی بوده که با حدود پنجو نیم میلیون نفر مخاطب ۳۳۷ میلیارد تومان فروش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: پرفروش ترین استانها، تهران (۴۵ درصد کل فروش کشور) با ۸۷۶ میلیارد تومان و کم فروش ترین استانها، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵۹ میلیون فروش بودهاند.
یزدانشناس بیان کرد: پر تماشاگرترین استانها، استان تهران با حدود ۱۴ میلیون مخاطب و کم تماشاگرترین استان کهکیلویه و بویر احمد با ۵ هزار مخاطب محسوب شدهاند.
مدیرکل سازمان سینمایی درباره پخش آنلاین یادآورشد: پرفروشترین سینماها، کوروش در رتبه نخست بوده که ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد و حدود یک و نیم میلیون تماشاگر داشته است.
به گفته وی، از مجموع ۷۴ فیلم ایرانی که در سال ۱۴۰۳ اکران شدهاند، پنج فیلم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشتهاند، چهار فیلم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان، ۱۶ فیلم بین ۱۰ تا ۵۰ میلیارد تومان و ۲۶ فیلم کمتر از ۱ میلیارد تومن و در پایین جدول ۸ فیلم هم کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشته اند یعنی حدود هزار تماشاگر بیشتر نداشتهاند.
یزدانشناس با بیان اینکه تلویزیون، همچنان پرمخاطبترین رسانهها و پردرآمدترین آنهاست، افزود: تلویزیون در ایران از ۲ منبع تبلیغات و بودجه سالانه درآمد دارد. بودجه سالانه صدا و سیما در سال ۱۴۰۲ ، ۸ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳، ۲۴ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۴، ۳۵ میلیارد تومان بوده است. درآمد تلویزیون از محل آگهیها، به صورت شفاف اعلام نمیشود ولی محاسبات نشان میدهد مبلغ آن چندین برابر بودجه سالانه تلویزیون است. برای مثال طبق گزارش روزنامه فرهیختگان درآمد صدا و سیما از پخش فوتبالهای استقلال و پرسپولیس در سال گذشته ۳۲ تا ۵۸ همت بوده است. همچنین درآمد تلویزیون از پخش سریال پایتخت بیش از ۱۰ همت برآورد میشود.
۵۱۷ سکو از ساترا مجوز دارند
مدیرکل سازمان سینمایی درباره پخش آنلاین نیز گفت: اکنون ۵۱۷ سکو از ساترا مجوز دارند که در حوزه نمایش خانگی ۳ سکو فیلیمو، فیلمنت و نماوا بیشترین مخاطب را دارند.این سکوها از سه محل فروش اشتراک، تبلیغات و پهنای باند به درآمد میرسند. بیشترین درآمد این سکوها از فروش پهنای باند است؛ زیرا مخاطبان با مشاهده ویدیو اینترنت زیادی مصرف میکنند. بعضی گزارشها نشان میدهد سکوهای پخش در سال ۱۴۰۳ از پهنای باند ۵ همت، از تبلیغات ۴.۸ همت و از فروش اشتراک ۳.۹ همت درآمد و مجموعا ۱۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان درآمد داشتهاند. پیشبینی میشود درآمد این پلتفرمها در سال ۱۴۰۴ به ۲۱ همت برسد. با این حساب سینما کمترین میزان درآمد را در صنعت تصویر دارد و پلتفرمها حدود ۱۰ برابر سینما درآمد دارند.
مدیرکل سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۵۶۶۶ کانال یا اکانت آپارات در سال گذشته به درآمدزایی رسیدهاند و مجموعا ۱۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ درآمد کسب کردهاند؛ به طور میانگین هر کانال سالی ۳۵ میلیون تومان و ۱۴ کانال بیش از یک میلیارد تومان درآمد داشتهاند.
وی ادامه داد: بیشترین تولید محتوای منجر به درآمد در این حوزه ها عبارتند از ویدیو گیم(۳۲ درصد)، تحصیلات یادگیری(۱۸درصد)، موسیقی(۱۰ درصد)، خودرو( ۷درصد)، آشپزی(۶ درصد) است. در واقع در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰ میلیارد بازدید از ویدیوهای آپارات اتفاق افتاده و حدود ۶۵ هزار پخش زنده داشته است؛ به عبارتی هر ایرانی به طور متوسط ۲۱۶ ویدئو آپارات را دیده که یکی از آنها پخش زنده بوده است.
۷۱.۳ درصد کاربران از فیلترشکن استفاده میکنند
یزدانشناس درباره شبکههای اجتماعی گفت: از جمعیت ۸۶ و نیم میلیون نفری ایران ۸۵/۴ درصد کاربر اینترنت داریم. از بابت نفوذ اینترنت نسبتا وضعیت خوبی داریم. سهم کاربران از شبکه های اجتماعی ۸۲ درصد است. یعنی فقط سه درصد کاربران اینترنت در سوشال مدیا حضور ندارند.
یزدانشناس ادامه داد: ۷۱.۳ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده میکنند و تعداد کسانی که از فیلترشکن استفاده میکنند زیاد و نگران کننده است.
وی یادآورشد: همچنین ضریب نفوذ اینترنت موبایل ۱۳۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۱۳ درصد است. به لحاظ حجمی ۷۰ درصد از کاربران از اینترنت موبایل و ۳۰ درصد آنها از اینترنت ثابت استفاده میکنند.
مدیرکل سازمان سینمایی عنوان کرد: از لحاظ قیمت، ایران ارزانترین اینترنت در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را بعد از اسرائیل دارد و از نظر کیفیت نیز ایران بیکیفیتترین اینترنت منطقه را دارد.
در این رویداد پنلهای تخصصی دیگر با موضوعاتی همانند افقهای نو در صنعت تصویر، مدلهای درآمدی و سرمایهگذاری در صنعت تصویر، پارک علم و فناوری اکوسیستمهای نو برای انیمیشن ایران، خلاقیت داده محور از بینش تا محصول، آینده صنعت اسباب بازی، فرصتهای اقتصادی و مزیت ایران، فناوریهای نوین و نقش پارکهای علم و فناوری در توسعه صنعت اسباب بازی، هوش مصنوعی و دگرگونی های خلاق از سوی فعالان زیستبوم فناوری ارائه شد.
http://sanatnews.ir/News/1/378667
برچسب ها :
فیلترشکن
,
کاربران
,
سازمان سینمایی
,
اینترنت
,
حسین یزدانشناس
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
آخرين اخبار
نماینده ترامپ: تا آخر سال جنگ غزه به پایان میرسد
لغو سفر فرستاده آمریکا به جنوب لبنان
عنایتی: جای سایپا در لیگ برتر خالی است
علیاف: روابط اسرائیل و ترکیه پرتنش است
آغاز جلسه علنی صحن مجلس
انتقاد از آنالیز ضعیف هاشمیان
میهمانان ویژه جشن "تختی"!
هجدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
همان بهتر که شکسته شود
شرکتهای آمریکایی به نفت پاکستان چشم دوختند
انتقاد آریایی نژاد از شیوه پرداخت حقوق و دستمزدها
انتقاد ثابتی از ورود ماموران آژانس به ایران
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز