جمعه 31 فروردين 1403

ناتو: جنگ روسیه علیه اوکراین و جنگ ترکیبی علیه ما صورت گرفت

  تاريخ:دهم خرداد 1402 ساعت 14:07   |     کد : 277882   |     مشاهده: 190
دستیار دبیرکل ناتو در امور اطلاعاتی و امنیتی در حاشیه کنفرانس استونی درباره جنگ تمام عیار روسیه علیه اوکراین و جنگ ترکیبی علیه این کشور و ناتو و همچنین تمام اروپا صحبت کرد.
به گزارش ایسنا، "دیوید کاتلر" دستیار دبیرکل ناتو در امور اطلاعاتی و امنیتی در مصاحبه‌ای با روزنامه میلیتاری تایمز گفت درباره جنگ ترکیبی علیه اوکراین و ناتو گفت: تعریف ناتو از تهدیدهای ترکیبی شامل ترکیب ابزارهای نظامی و غیرنظامی برای انجام اقدامات پنهان و حتی آشکار که شامل همه چیز از اطلاعات نادرست و حملات سایبری، فشار اقتصادی، انرژی، اجبار، گروه‌های مسلح نامنظم و حتی استفاده از نیروهای نظامی منظم می‌شود.
وی ادامه داد: این روش‌های ترکیبی برای محو کردن مرزهای جنگ و صلح و تلاش برای ایجاد شک و تردید در ذهن جوامع هدف، با هدف بی‌ثبات کردن و تضعیف جوامع استفاده می‌شود. آنچه ما مشاهده کرده‌ایم این است که سرعت، مقیاس و شدت این فعالیت‌های ترکیبی در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
دستیار دبیرکل ناتو افزود: اوکراین حتی پیش از سال ۲۰۱۴ که کریمه به طور غیرقانونی ضمیمه شد، قربانی حملات هیبریدی شده است. آغاز استقرار روسیه برای الحاق نیز دستکمی از اقدام ترکیبی نداشت. مردانی با لباس سبز رنگ در کریمه بودند. آنها نشان یا علامت شناسایی روی لباس‌های خود نداشتند که این مساله به وضوح به معنای ایجاد سردرگمی یا ایجاد شک و تردید است و به تاخیر در تصمیم‌گیری غربی‌ها منجر شد.
این مقام ناتو در پاسخ به اینکه پیام روسیه اکنون چیست، گفت: چیزی که آنها می‌گویند این است که باید از حمایت خارجی از اوکراین طبق قوانین بین‌المللی جلوگیری شود چون در واقع علیه صلح است. درخواست از کشوری که به طور غیرقانونی به آن حمله شده تا سلاح بر زمین بگذارد کمی سخت است. همچنین به کشورهایی که طبق قوانین بین‌المللی حق دارند از اوکراین دفاع و کمک کنند، بگویید که آنها نباید این کمک‌ها را ارائه نکند، چون در این صورت جنگ را طولانی می‌کند و هزینه‌های انسانی را افزایش می‌دهد.
دستیار دبیرکل ناتو درباره اینکه پیام آنها به ائتلاف غربی خسته از این جنگ، چیست هم گفت: فکر می‌کنم خستگی جنگ یک مساله واقعی است. شما آن را در روسیه دارید. اکنون می‌بینید که مردم از بسیج خودداری می‌کنند. شما آن را در رفتار سربازانی می‌بینید که بر خلاف تمایل خود بسیج شده‌اند، یا به آنها وعده چیزی داده شده، مانند حضور در پشت خطوط مقدم با هدف تامین امنیت یا تدارکات و اما بعدش با آموزش کم یا بدون آموزش سر از باخموت درآوردند.

http://sanatnews.ir/News/1/277882
Share

برچسب ها :  ناتو , اوکراین , روسیه
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است