شنبه 6 مرداد 1403
صنعت گردشگري
به گزارش صنعت نیوز، پس از بررسی ۱۹۹ کشور، فهرست جدیدی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴ منتشر شد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای اولین بار تابوی برگزاری کنسرت در امکان گردشگری را شکستیم که اولین آن در تخت جمشید بود. ۶۰۰۰ نفر به تخت جمشید رفتند بی‌آنکه مشکلی به وجود آید. دادستانی، نیروی انتظامی،‌امام جمعه نقش مهمی در برگزاری کنسرت در مرودشت داشتند.
به گزارش صنعت نیوز، چهل و ششمین اجلاس میراث جهانی یونسکو در دهلی در حالی آغاز به کار کرده است که ۲۵ محوطه تاریخی، فرهنگی و یا مختلط شانس خود را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو محک می‌زنند.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین از ثبت‌نام حدود پنج هزار موکب ایرانی برای اربعین خبر داد که از میان آنها برای ۱۲۰۰ موکب «شناسه ملی» صادر شده است.
به گزارش صنعت نیوز، نمایشگاه گروهی «شاهکار نو» با نمایش آثار هنرهای تجسمی و صنایع دستی مشترک ایران و انگلیس، اول مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد.
به گزارش صنعت نیوز، ساعات بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فصل گرما در راستای مدیریت بهینه مصرف برق تغییر کرد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی بر ضرورت معرفی جاذبه های گردشگری قلعه بدلبو تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: محوطه باستانی قلعه نو که دارای آثاری از دوره های مختلف تاریخی است، مدت هاست با بولدوزر خاکبرداری می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، راه‌اندازی بیشتر خانه‌های صنایع دستی است.
به گزارش صنعت نیوز، روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب را توسعه می‌دهند.
به گزارش صنعت نیوز، پیش فروش بلیت‌ قطارهای مسافری برای ۱ تا ۲۳ مردادماه از روز یکشنبه ۲۴ تیر آغاز می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توسعه گردشگری به دنبال ایجاد حال خوب برای تهرانی ها هستیم، مردم باید خدمات و تلاش های ما را در حوزه گردشگری احساس کنند و به چشم ببینند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای ۲۳ طرح حفاظت، مرمت و زیرساخت‌ها در مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد و گفت: این طرح‌های شاخص بااعتباری بالغ‌بر یک‌ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری همایش تخصصی فرش دستباف در رشت با حضور نام‌آوران این هنر اصیل ایرانی خبر داد و گفت: همایش «گیل فرش» ساعت ۹ صبح فردا، ۱۹ تیرماه در رشت برگزار می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، « معاونت میراث فرهنگی از اجرای ۱۵۰ ویژه‌برنامه در ماه‌های محرم و صفر در موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن تاریخی خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، معاونان گردشگری ایران و اندونزی با نهایی کردن مفاد تفاهم‌نامه همکاری گردشگری میان دو کشور، قرار شد برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم میان تهران و جاکارتا تلاش کنند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از اجرای ۶ طرح ملی حفاظتی، مرمتی و ساماندهی در محوطه میراث جهانی پاسارگاد خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: برنامه ریزی شده که امسال برای اولین بار بلیت‌های بازگشت از سفر اربعین در سه مرز باشماق، خسروی و تمرچین پیش‌فروش شود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون میراث فرهنگی در دیدار با سفیر قزاقستان در ایران، تشکیل کمیته‌ای مشترک میان ایران و قزاقستان برای فعالیت‌هایی از جمله برگزاری نمایشگاه موزه‌ای و هفته فرهنگی را پیشنهاد کرد.
به گزارش صنعت نیوز، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسانی که دولت آیت‌الله رئیسی را قبل از شروع متهم به سخت‌گیری در حوزه فرهنگ و هنر می‌کردند، امروز بیایند و منصفانه نظر بدهند.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است