شنبه 1 ارديبهشت 1403
صنعت راه و ساختمان
به گزارش صنعت نیوز، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای بیش از ۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای تحت مسوولیت آن بنیاد خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی تکمیل و تحویل شده است.
به گزارش صنعت نیوز، بررسی آمارهای وزارت راه و شهرسازی حاکی است ترانزیت انجام شده در بخش جاده ای در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴.۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن (۹.۳ میلیون تن)، افزایش ۵۴ درصدی نشان می‌دهد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت‏‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، تامین زمین و مردمی‌سازی ساخت مسکن را در اولویت این سازمان دانست.
به گزارش صنعت نیوز، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پس از بررسی وضعیت حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور مشخص شد آنها به ۱۴۵ هزار کیلومتر راه نیاز دارند که طی ۲ سال گذشته حدود ۱۱۸ هزار کیلومتر احداث شد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت که از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین امسال، ۱۸ میلیون و ۶۱ هزار و ۹ نفر از هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای نوروزی استفاده کردند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه از سوی آن شرکت ۷۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس به شهرداری پرند به منظور تسهیل تردد ساکنان پرداخت شده است، از افتتاح چهار هزار واحد مسکونی، دو پارک، مسجد، کلانتری و مرکز درمانی در خردادماه امسال خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال در کنار تکمیل و تحویل ۶ بیمارستان و سه ورزشگاه، ساخت ۶ بیمارستان و یک ورزشگاه دیگر نیز توسط سازمان آغاز می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه مشارکت و انبوه‌سازی و برگزاری نخستین نشست این کارگروه در سازمان ملی زمین و مسکن با هدف مشارکت مردم در تولید انبوه مسکن خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۷۳۱ هزار و ۸۷ واحد نهضت ملی در روستاها و شهرهای تحت مسوولیت آن بنیاد خبر داد و گفت: ۲۵۰ هزار و ۸۹۲ واحد از واحدهای اجرا شده، تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت: یک هزار میلیارد تومان از منابع این صندوق برای خرید آسانسور به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر کشور اختصاص یافت.
به گزارش صنعت نیوز، در تماس تلفنی استاندار لرستان با وزیر راه و شهرسازی بر فعال شدن ابر پروژه راه‌آهن خرم‌آباد به دورود تأکید شد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام نوروز تاکنون بیش از ۴۲۶ میلیون تردد جاده‌ای ثبت شده است، از تردد بیش از ۸ میلیون و ۶۶۰ مسافر از طریق بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی « احمد آقایی » را به عنوان سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن سال ۱۴۰۲ را سالی پرکار اما مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد دولت سیزدهم در تامین زمین با هیچکدام از دولت‌های پیشین در ۴۰ سال بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.
به گزارش صنعت نیوز، رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در مجموع تعهد شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد است، از اجرایی شدن فرآیند ساخت ۱۶۶ هزار واحد در همه شهرهای جدید خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت ما خاستگاه خود را راهیان نور می‌داند و بر آمده از فکه و شلمچه و طلائیه است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد تفاهم‌نامه با ۷ واحد صنعتی برای تامین زمین ۱۰ هزار واحد برای کارکنان بخش صنعت خبر داد.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است