ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
عملکرد قابل قبول فروشگاههای زنجیرهای در ۱۰ روز اخیر
|
نقش کلیدی فروشگاههای زنجیرهای در تثبیت بازار و پیروزی دیپلماتیک ایران
|
وزیر صمت: تعادل به بازار کالاهای اساسی بازگشته است
|
آمادگی کامل صنایع برای پشتیبانی از مردم و نیروهای مسلح
|
وقفهای در زمینه جابه جایی کالا و مسافر وجود ندارد
|
سه شنبه 31 تير 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
چرا فریدزاده به خانه سینما رفت؟
تاريخ:سی و يکم تير 1404 ساعت 10:33
|
کد : 326403
|
مشاهده: 26
همایش «هزینهها و شیوههای تامین سرمایه» عصر روز گذشته دوشنبه ۳۰ تیرماه با سخنان رائد رئیس سازمان سینمایی در خانه سینما افتتاح شد.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، رائد فریدزاده ضمن تشکر از خانه سینما و همکاران سازمان سینمایی، گفت: از نگاه آکادمیک و علمی که در بخش معاونت توسعه فناوری سازمان سینمایی شکل گرفته و تلاش میکنند تا فضای تعاملی و گفتگو را برای صنوف و حوزههای مختلف ایجاد کنند، تشکر میکنم.
وی با تقدیر از همراهی و همدلی همه سینماگران و صنوف سینمایی در جنگ ۱۲ روزه اظهار کرد: البته وقتی تقدیر و تشکر میکنیم درواقع یک وظیفه ملی را تقلیل میدهیم زیرا سینماگران جزئی از ملت هستند و وظیفه ملی توسط سینماگران در شرایط پرخطر بدون اینکه کسی به آنها بگوید صورت گرفت به همین دلیل خودم را در شرایطی نمیبینم که بخواهم تقدیر و تشکر کنم و زبانم برای بیان آن الکل است.
فریدزاده با اشاره به اینکه شاید اصل مشکل سینمای ما به موضوع مورد نظر همایش بر می گردد، بیان داشت: نکته مهم این است که نمی توانیم سینمای ایران را جدای از سینمای جهان بدانیم زیرا سینمای ایران جزئی از چرخه تجاری جهانی محسوب میشود.
وی ادامه داد: سالنامه فوکس سالانه از طرف مرکز اطلاع رسانی سمعی بصری اروپا منتشر میشود که منبعی برای رجوع موضوعاتی مانند تولیدات سینمایی، پخش، فروش و اکران را می توانید در آن مشاهده کنید.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۴ فروش ناخالص سینمای کشورهای آمریکا و کانادا ۷ هزار و ۹۶۴ میلیون یورو بوده است که نسبت به ۲۰۲۳ چیزی در حدود ۴ درصد کمتر شده است و کشور چین در سال ۲۰۲۳ در حدود ۷ هزار و ۱۶۹ میلیون یورو و در سال ۲۰۲۴ تبدیل به ۵ هزار و ۴۵۱ میلیون یورو یعنی افت ۲۴ درصدی پیدا کرده ، کشور فرانسه تغییری نداشته ،هند تغییر ۵ درصدی ، ژاپن افت ۱۳ درصدی و انگلیس نیز رشد ۳ درصدی داشته است. در سال ۲۰۲۴ بقیه کشورها مانند آلمان، کره جنوبی و استرالیا درآمد سینمایی شان در حدود منفی ۹ درصد کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد میزان بلیتهای فروخته شده چین رتبه اول را دارد، هند منفی ۶ درصد ، آمریکا منفی ۷ درصد و جالب است اندونزی با رشد ۱۱ درصدی و بعد از آن برزیل با رشد ۱۰ درصدی در رتبه بعدی قرار دارند. درخصوص تولیدات در سال نیز۲۰۲۴ در ابتدا کشور هند با ۸۰۳ فیلم ( با۸ درصد افزایش )، آمریکا ۵۱۰ فیلم، ژاپن ۶۸۵ فیلم و چین با ۵۱۲ فیلم.
فریدزاده با تاکید بر جدی گرفتن تولیدات مشترک گفت: در چنین شرایطی اگر بخواهیم وضعیت سینمای ایران را از یک چهارچوب و محدوده محلی و منطقهای فراتر ببرید چارهای نیست جز اینکه آنرا در قیاس جهانی ببینید و افق سینمای ایران، افق استانداردهای جهانی باشد و به تولیدات مشترک جهانی پیوند بخورد و اگر میخواهیم از نظر اقتصادی برای سینمای ایران چرخهای در نظر بگیریم چارهای نداریم جز اینکه تولیدات مشترکی داشته باشیم.
علیرضا اسماعیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی هم ضمن تشکر از همکاری خانه سینما و اساتید سینمایی که در این همایش حضور پیدا کردند گفت: در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در استقرار دولت جدید با نگاه دانشگاهی که آقای فریدزاده داشتند سعی کردیم مسائل سینما را با پژوهشهای کاربردی و نشست های علمی بررسی کنیم تا از این طریق بتوانیم به برخی سوالات دوستان سینما پاسخ بدهیم تا مجموعه آنها کمکی برای ارتقاء سینمای ایران باشد.
وی ادامه داد: درهمین راستا اولین همایش را سال گذشته با موضوع «سینمای ایران نگاهی به آینده» برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.
اسماعیلی با بیان اینکه سه نوع جریان فیلمسازی هنری، تجاری و حمایتی را از نوع تامین سرمایه و میزان هزینه تولید در فیلمسازی ایران می توانیم معرفی کنیم، افزود: امیدوارم بتوانیم در این همایش این سه نوع فیلمسازی را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و فرصتی باشد تا نقاط قوت و ضعف هر کدام از آنها را از زبان اساتید دانشگاه و سینماگران بشنویم تا گامی در جهت ارتقاء سینمای ایران برداریم.
http://sanatnews.ir/News/1/326403
برچسب ها :
سازمان سینمایی
,
خانه سینما
,
فریدزاده
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
چالش قصهگویی درباره جنگ برای کودکان
دیدهبان حقوق بشر سوریه
تقویت سرمایه اجتماعی پس از جنگ
فراخوان اردوغان در مورد غزه
کره شمالی به دنبال ساخت یک ناوشکن
شمار شهدای غزه به ۵۹ هزار و ۱۰۶ نفر رسید
تعادل بورس در روز سهشنبه
کولر جدید ناسا برای سفر به مریخ
ثبتنام موکبهای جاماندگان اربعین آغاز شد
تریلر «آواتار: آتش و خاکستر» فقط در سینما
زیان اقتصادی ایتالیا از تعرفههای آمریکا
قرارداد همکاری «اوپنایآی» با دولت بریتانیا
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز