شنبه 6 مرداد 1403

نبود خوابگاه، گریبانگیر دانشگاه کانادایی

  تاريخ:بيست و دوم خرداد 1403 ساعت 10:36   |     کد : 289054   |     مشاهده: 75
دانشجویان جدید الورود یک دانشگاه کانادایی برای اقامت در خوابگاه دچار مشکل شدند و وضعیت آنها مبهم است.
به گزارش ایسنا به نقل از سی تی وی نیوز، دانشجویان سال اولی دانشگاه گوئلف علی رغم تاییده های قبلی از سوی دانشگاه نگران وضعیت اقامتی خود در دانشگاه هستند.
بر این اساس، هفته گذشته به بسیاری از دانشجویان سال اول که ورودی های جدید دانشگاه گوئلف هستند، گفته شد که در پاییز آینده خوابگاه تضمینی برای اقامت آنها وجود نخواهند داشت.
دانشجویان نیز گفته اند که این عدم قطعیت باعث اضطراب آنها شده است. از طرفی دیگر، در حالی که والدین دانشجویان از عدم پاسخگویی احساس ناامیدی می کنند، گفته اند که بزرگترین شکایت آنها طولانی بودن لیست انتظار است.
دانشجویان آسیب دیده گفته اند که اخیرا ایمیلی دریافت کرده‌اندکه نشان می‌دهد هزار و ۳۵۶ نفر در لیست انتظار اقامتگاه و خوابگا در دانشگاه هستند. با این حال، جزئیات بیشتری در مورد معنای دقیق این ایمیل به اشتراک گذاشته نشد.
گفتنی است، این اولین سالی نیست که مسئله مسکن و خوابگاه در دانشگاه گوئلف مطرح شده است. در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی بود که این دانشگاه اعلام کرد که نمی‌توانند برای همه دانشجویان سال اولی خوابگاه فراهم کنند. در آن سال، بیش از ۵ هزار نفر در فصل پاییز در محوطه دانشگاه مورد استقبال قرار گرفتند که بزرگترین پذیرش در تاریخ دانشگاه است.
برای تطبیق با این افزایش تعداد دانشجو، دانشگاه گفت که اتاق‌های دو نفره را به اتاق‌های سه‌تخته تبدیل کرده اند و اتاق‌های یک نفره را به اتاق‌های دو نفره و سالن‌های استراحت را تغییر دادند. در مجموع، دانشگاه اعلام کرد که تقریباً ۴۰۰ فضای اضافی برای دانشجویان ایجاد کردند.
در سپتامبر همان سال، شورای شهر پیشنهادی را برای تخریب یک مسافرخانه در مجاورت دانشگاه بررسی کرد تا فضای جدید برای اقامتگاه دانشجویی ایجاد شود.

http://sanatnews.ir/News/1/289054
Share

برچسب ها :  خوابگاه , کانادا , دانشگاه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است