شنبه 6 مرداد 1403
صنعت و معدن
به گزارش صنعت نیوز، کهگیلویه وبویراحمد را سرزمین گنج ها و رنج ها می نامند؛این خطه پر ظرفیت، با استعداد و غنی از داشته های متعدد در حوزه های گوناگون آب، خاک، طبیعت بکر، کشاورزی و صنایع نفت و گاز و کشاورزی اما همچنان از محرومیت های عمیق تاریخی و توسعه نیافتگی رنج می برد و بی گمان معادن نیز گنجی پنهان و یکی از ظرفیت های مهم و البته از حلقه های مفقوده در توسعه و شکوفایی اقتصادی مردم محسوب می شود.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران از آمادگی برای تدوین بسته سیاست صنعتی ظرف مدت سه ماه به همت نخبگان و کارآفرینان خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی کاتالیست‌های هتروژن، از کتابچه بهره‌برداری از کالیست‌های احیای مستقیم آهن رونمایی می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید دستگاه جوش تیگ تا جریان ۵۰۰ آمپر و فرکانس ۱۰۰ کیلوهرتز شده است که قابلیت جوشکاری همه نوع فلزات از ضخامت ۰.۵ میلی متر به بالا را دارد.
به گزارش صنعت نیوز، آمار تولید کل زنجیره آهن و فولاد کشور در مجموع دو ماهه سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید نسبت به همین ماه در سال گذشته رشد ۱.۵ تا ۱۷.۶ درصدی داشته که بیشترین آن متعلق به کنسانتره سنگ‌آهن است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، با اشاره به تدوین و تهیه‌ی بسته‌ای حمایتی فعالان تولید و تجارت کشور که مقرر بود یه دستان رئیس جمهور شهید در روز ملی صنعت و معدن، ارائه شود، از رونمایی آن تحت عنوان «بسته خادم‌الرضا» در دهم تیرماه، مصادف با برگزاری بیست و هشتین مراسم روز ملی صنعت و معدن خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، شرکت آریس اوکسین با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری و علی آبادی وزیر صمت در اهواز افتتاح شد.
به گزارش صنعت نیوز، کارخانه تغلیظ سرباره(فلوتاسیون)، مجتمع معدنی مس سرچشمه رفسنجان امروز (پنجشنبه)، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان کرمان به بهره برداری رسید.
به گزارش صنعت نیوز، عملیات اجرایی طرح کارخانه کنسانتره آهن کوهبنان (پنجشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان آغاز شد.
به گزارش صنعت نیوز، استاندار هرمزگان با اشاره به احداث شهرک‌های جدید صنعتی در این استان گفت: ۶۰ واحد صنعتی در شهرک‌های جدید این استان مستقر شده‌ که برای ۴۱ واحد پروانه ساخت صادر شده است‌ و تا پایان سال نیز واحدهای صنعتی جدید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
به گزارش صنعت نیوز، مرکز آمار ایران اعلام کرد: در اردیبهشت ماه امسال، تورم ماهانه بخش‌های صنعت و معدن نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب یک واحد درصد و ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ کارخانه فرآوری سرب روی، خریدار مواد معدنی این معدن هستند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: در ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم ۲۶۱ واحد صنعتی در البرز احیا شده است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استقرار صنایع با ارزش افزوده بالا برای ایجاد شهرک تخصصی پایینی دستی مس را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش صنعت نیوز، رضا جدیدی گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌ها و نقشه‌های در حوزه آمایش فعالیت‌های اکتشافی، در حال حاضر و با تداوم روند کنونی فرآیند دسترسی به زمین و استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۴ قانون معادن، در خوشبینانه‌ترین حالت، امکان فعالیت متقاضیان ورود به حوزه اکتشاف و معدنکاری در کمتر از ۸ درصد مساحت کشور خواهد بود که با توجه به ظرفیت‌های خوب معدنی و تنوع ساختارهای زمین‌شناسی ایران، این مساحت مطلوب و امیدوارکننده نخواهد بود.
به گزارش صنعت نیوز، آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در نخستین ماه از سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید نسبت به همین ماه در سال گذشته رشد ۱.۱ تا ۱۰.۴ درصدی داشته که بیشترین آن متعلق به آهن اسفنجی است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از تدوین بسته حمایتی در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت که در حال حاضر ۱۲ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی راکد هستند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از تولید گازوئیل و کربن سیاه حاصل از لجن آبگیری شده در فرایند تصفیه فاضلاب تصفیه‌خانه‌های پایتخت برای نخستین‌بار در ایران خبر داد و گفت: امیدواریم امسال بتوانیم تولید این محصولات را عملیاتی کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وجود تعداد زیادی ماشین آلات مستهلک عمده ترین چالش بخش معدن کشور است و برای این منظور در بخش واردات مولفه هایی در نظر گرفته شده است.
به گزارش صنعت نیوز، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شرایط تخصصی و عمومی و فرآیند واگذاری پهنه‌های معدنی به بخش خصوصی را اعلام کرد.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است