جمعه 7 ارديبهشت 1403
صنعت كشتيراني
به گزارش صنعت نیوز، وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.
به گزارش صنعت نیوز، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر عامل جهش تولید است، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال‌آفرینی و جهش تولید برخوردار هستند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با عذرخواهی از مردم بابت اختلاس انجام شده در مجتمع بندری امام گفت: ردیابی متهم در دستور کار قرار گرفته و به طور قطع مبلغ خارج شده از کشور به بیت‌المال باز می‌گردد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و عراق ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی دارند و باید هرچه سریع‌تر این ظرفیت‌ها را در صنعت کشتیرانی و دریایی به کار گیرند.
به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام پنج میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۱ فروردین‌ماه امسال خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش از جابجایی بیش از ۳۱ هزار دستگاه خودروی سواری و تعداد بیش از ۸۰ هزار مسافر از بنادر چارک، آفتاب و بالعکس از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه از امروز برگزار می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی‌سازی ۱۴ راهبرد بسیار مهم بندری و اقتصادی، در بنادر بازرگانی کشور در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده سامانه جامع بندری در سازمان بنادر و دریانوردی اجرایی خواهد شد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر کیش گفت: دکل حفاری الوند با موفقیت به اسکه بندرگاه کیش منتقل شد.
به گزارش صنعت نیوز، نشریه علمی ساینس با تشریح اقدامات موفق دولت ایران در احیای خلیج گرگان نوشت: تنها ۴ هفته بعد از بازگشایی کانال آشوراده در سال ۲۰۲۳ آبی به حجم ۱.۵ میلیارد مترمکعب از دریای خزر وارد خلیج گرگان شد و سطح آب این خلیج ۴۰ سانتیمتر بالا آمد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارد.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضعیت نارنجی آب‌های جنوب، نسبت به ایجاد اختلال در تردد کشتی‌های تجاری و شناورهای سبک و نیمه سنگین در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.
به گزارش صنعت نیوز، تغییر مسیر کشتی‌ها در واکنش به بحران کشتیرانی در دریای سرخ، به موج جدید حملات دزدان دریایی در مسیر جدید منتهی شده است.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی، اجرایی‌سازی دقیق و مدیریت درست سیاست‌های توسعه دریامحور را نیازمند استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود دولت و مشارکت همه نهادهای درگیر حوزه دریا دانست و تاکید کرد که برای اجرای مطلوب سیاست‌های توسعه دریامحور، یک نهاد راهبری ایجاد می‌شود که به معنی ایجاد وزراتخانه یا دستگاه اجرایی جدید نیست.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازنگری سند راهبردی گروه مطابق با ابلاغیه مقام معظم رهبری در توسعه دریامحور، از عقد قرارداد ساخت ۱۰ فروند شناور با سازندگان داخلی خبر داد و گفت: مجموعا ۱۰ فروند شناور داخلی به مبلغ کل ۸۶ میلیون دلار به سازندگان داخلی سفارش داده شده است.
به گزارش صنعت نیوز، شرکت‌های بیمه پوشش دهنده ریسک جنگ اکنون برای کشتیرانی در دریای سرخ، ۵۰ درصد بیشتر از کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی دریافت می‌کنند و سایر ارائه‌دهندگان به دلیل تهدید مداوم حملات نیروهای مسلح یمن، از چنین تجارتی به‌کلی اجتناب می‌کنند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سند توسعه اقتصاد دریامحور، نقطه عطفی در سیاست‌های دریایی کشور است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بهره‌برداری ۴۱ پروژه توسعه‌ای به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در بنادر بازرگانی کشور در دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، استاندار بوشهر گفت: خط مستقیم کشتیرانی بین بندر کنگان تا بندر دمام به‌عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان ایجاد می شود.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است