معرفی ۱۲ هزار واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی
|
وزیر صمت عازم قزاقستان شد
|
روایت وزیر صمت از تلاطم بازار خودرو
|
تامین ورق خودرو، میلگرد و شمش فولادی بدون محدودیت
|
امروز ایران در جایگاه کشورهای تحریمکننده است
|
پرداخت تسهیلات با سود پایین به شرکتها برای حفظ کارگران
|
ایستادگی تولید؛ جنگ چرخ صنعت را متوقف نکرد
|
اعتراض رسمی وزارت صنعت به تخریب زیرساختهای صنعتی ایران در حملات اخیر
|
مشوق سرمایهگذاری در شهرکهای صنعتی تا پایان سال تمدید شد
|
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری میان ایران و تاجیکستان
|
وزیر صمت: فولاد مبارکه پشتوانهای برای توسعه و آبادانی کشور است
|
تأمین یارانه مورد نیاز بخشهای آسیبپذیر تولید و صنعت بهطور هدفمند
|
وزیر صمت: تامین خوراک صنایع پتروشیمی نقش مهمی در مزیت تولید دارد
|
شنبه 6 تير 1405
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
فناوری تراشههای مرکز داده کوالکام به گوشیها میآید
تاريخ:ششم تير 1405 ساعت 10:25
|
کد : 440296
|
مشاهده: 11
کوالکام قصد دارد از فناوری جدید تراشه توسعه یافته برای مراکز داده در گوشیهای هوشمند استفاده کند که نحوه اجرای هوش مصنوعی در دستگاههای تلفن همراه را بهبود خواهد بخشید.
به گزارش ایسنا، دورگا مالادی، نائب رئیس کوالکام، این اطلاعات را در مصاحبهای با سمافور به اشتراک گذاشت.
این تولیدکننده تراشه که قطعات گوشیهای هوشمند و دستگاههای پوشیدنی را عرضه میکند، هفته گذشته با اعلام تراشههای جدید مرکز داده وارد صنعت تراشههای مرکز داده شد. این بخش با کمبود عرضه و رقابت شدید مواجه است.
مالادی گفت: آنچه در مراکز داده شروع میشود، در آنجا پایان نمییابد.
او گفت که کوالکام در حال مذاکره با تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند، رایانههای شخصی و خودروها در مورد سبد فناوری جدید مرکز داده خود است. معماری رایانش پهنای باند بالای این شرکت، تراشهها را به جای قرار دادن در کنار هم، به صورت عمودی روی هم قرار میدهد که باعث میشود حافظه و رایانش به هم نزدیکتر شوند. این طراحی سرعت و جریان دادهها را بهبود میبخشد.
اولین نسل از معماری جدید سال آینده در مراکز داده عرضه خواهد شد و انتظار میرود در سال ۲۰۲۸، به صورت تجاری قابل دسترس شود. با این حال، مالادی نگفت که کوالکام چه زمانی این فناوری جدید را به سایر دستگاهها اضافه خواهد کرد.
بر اساس گزارش اینوستینگ، فناوری پشتهسازی تراشه عمدتا در مراکز داده وجود دارد، نه در تلفنهای هوشمند. اما وقتی این فناوری به دستگاههای قابل حمل برسد، کاربران قادر خواهند بود مدلهای هوش مصنوعی بیشتری را به صورت داخلی اجرا کنند و بدون تخلیه باتری، عاملها را در حالت «همیشه روشن» اداره کنند. کوالکام چندین سال در فناوری مرکز داده عقب مانده بود، اما به دلیل سابقه طولانی خود در تراشههای تلفنهای هوشمند، جایگاه محکمی دارد.
http://sanatnews.ir/News/1/440296
برچسب ها :
تراشه
,
مرکز داده
,
کوالکام
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
آخرين اخبار
سیل شدید در تایوان
آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵ درصد افزایش یافت
آخرین فرصت بهرهمندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵
لزوم درک شرایط روحی دانشجویان در برگزاری امتحانات دوران پساجنگ
مدل هوش مصنوعی بحثبرانگیز شرکت «آنتروپیک» اجازه انتشار گرفت
یوسف پزشکیان: وحدت ملی را حفظ نکنیم، رحمت خدا روی برمیگرداند
«داستان اسباببازی» همه رقبا را کنار زد
دعوای اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر مالیاتهای دیجیتال
پیشبینی ثبتنام کلاساولیها تا ۱۰ تیرماه
پیام تسلیت آملیلاریجانی به ذوالقدر
نفوذ مجدد اشغالگران صهیونیست به حومه درعا
رگبار باران در برخی استانها
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز