سه شنبه 2 تير 1405

نحوه فعالیت مراکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورا

  تاريخ:دوم تير 1405 ساعت 10:49   |     کد : 440261   |     مشاهده: 18
مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره چگونگی فعالیت مراکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی توضیح داد.

دکتر محمدرضا مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چهار مرکز اهدای خون در تهران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فعال هستند، اظهار کرد: نیاز به اهدای خون، نیازی همیشگی است. با توجه به اینکه نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی مستمر است، از شهروندان می‌خواهم اهدای خون را تنها به این روزها محدود نکنند. همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مراکز اهدای خون استان تهران آماده خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی و داوطلبان اهدای خون هستند.

وی درباره چگونگی فعالیت پایگاه‌های اهدای خون گفت: مرکز اهدای خون وصال شیرازی در روز تاسوعا از ساعت ۸ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۷ تا ۲۴ فعال خواهد بود. مراکز اهدای خون ستاری، شهرری و تهرانپارس نیز در روز تاسوعا از ساعت ۱۵ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۷ تا ۱۵ پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره اهمیت اهدای پلاکت برای بیماران نیازمند به پلاکت اظهار کرد: واحد اهدای پلاکت (فرزیس) مرکز وصال نیز در روز تاسوعا از ساعت ۹ تا ۲۴ و در روز عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۵ آماده پذیرش اهداکنندگان خواهد بود.

مهدی‌زاده با بیان اینکه پویش «نذر اهدای خون» از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود، گفت: با توجه به محدود بودن عمر نگهداری خون و برخی فرآورده‌های خونی، تأمین ذخایر خون نیازمند مشارکت مستمر مردم است. از این رو از شهروندان نوع‌دوست درخواست می‌کنیم اهدای خون را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و در طول ماه‌های محرم و صفر با حضور در مراکز اهدای خون، نذر حسینی خود را برای نجات جان بیماران ادا کنند.

http://sanatnews.ir/News/1/440261
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است