تکمیل راه آهن رشت - آستارا تا پایان دولت چهاردهم
|
تلاش میکنیم بار جادههای جنوبشرق استان تهران به ریل منتقل شود
|
عهد خود را با مردم مظلوم فلسطین تجدید میکنیم
|
وزیر صنعت، معدن و تجارت: جذب سرمایهگذاری و مشارکت عمومی اولویت صنایع باشد
|
راهبرد رونق سرمایه گذاری برای تولید سرلوحه برنامه وزارت صمت قرار گرفت
|
تاکید وزیر راه و مسکن بر رفع چالش ها در سال سرمایه گذاری برای تولید
|
امنیت سفر یک مسئله فردی نیست
|
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
|
تجارت در بخش کشاورزی را تحریمناپذیر و سودآور میکنیم
|
تاکید رئیس جمهور بر استفاده از فناوری درتأمین امنیت
|
تهدید ناترازیها برای شرکتهای دانش بنیان فرصت است
|
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
|
دیدار وزیر راه و شهرسازی با دبیرکل اتحادیه بینالمللی حملونقل جادهای
|
سه شنبه 19 فروردين 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
امکان ادغام یا انحلال ایرلاینها فراهم شد
تاريخ:بيست و نهم آبان 1402 ساعت 12:28
|
کد : 285179
|
مشاهده: 389
به گزارش صنعت نیوز، نمایندگان مجلس سازمان هواپیمایی کشوری را مکلف به بازنگری در ضوابط صنعت حمل و نقل هوایی و تصویب آن در شورای عالی هواپیمایی کردند.
به گزارش صنعت نیوز، نمایندگان مجلس سازمان هواپیمایی کشوری را مکلف به بازنگری در ضوابط صنعت حمل و نقل هوایی و تصویب آن در شورای عالی هواپیمایی کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز دوشنبه - ۲۹ آبان - مجلس شورای اسلامی به بررسی بخش هایی از مواد لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند.
عباس گودرزی در مخالفت با جزء ۲ بندالحاقی به بند «ث» ماده ۵۷ لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس اظهار کرد: اینکه وزارت راه را در ضوابط تأسیس شرکت های هواپیمایی مکلف به بازنگری کنیم، برنامه ای نیست بلکه این جزء اختیارات وزیر راه است، این در حالی است که هنوز مشکل مسکن در برخی شهرها به طور کامل برطرف نشده است.
سید کاظم دلخوش اباتری در اخطار قانون اساسی با اشاره به مغایرت این بند با اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری ضوابط را بازنگری و شورای عالی هواپیمایی کشوری پس از تصویب آن را ابلاغ کند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این بند، از اختیارات شورای عالی هواپیمایی است و مقررات هم بر اساس ضوابط بین المللی است و مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی نیست.
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت نیز اظهار کرد: قانون برای جایی وضع می شود که خلأ قانونی باشد اما در این حکم خلأ قانونی نداریم و همه تکالیف مصرح در این قانون، در حال حاضر بر عهده سازمان هواپیمایی است؛ سؤال این است که چه ابهامی در وظایف و تکالیف فعلی سازمان هواپیمایی است که مجددا در برنامه آن را تصویب کنیم؟
وی ادامه داد: این یک حکم زائد است؛ در این حکم آمده شورای عالی هواپیمایی در قیمت گذاری ورود کند در حالی که چنین قانونی نداریم ما قانون مصوب سال ۱۳۵۹ در زمینه سازمان هواپیمایی کشوری داریم لذا این حکم بر خلاف اصل ۷۴ است و شاکله لایحه دولت را به هم می زند و ما موافق آن نیستیم.
سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز به نمایندگی از کمیسیون تلفیق مجلس گفت: سازمان هواپیمایی کشوری را مکلف کرده ایم تا با توجه تغییراتی که رخ می دهد، ضوابط را بازنگری کند؛ اکنون در بحث قیمت بلیت هواپیما می بینیم که مقررات قبلی نیاز به بازنگری دارد؛ یک ایرلاین یا دو فروند هواپیما تنها به دلیل داشتن روابط خاص، کل نظام برنامه ریزی را به هم می ریزد؛ لذا در این حکم گفته ایم که سازمان هواپیمایی کشوری نظامات را بازنگری کرده و در شورای عالی هواپیمایی به تصویب برساند یا ایرلاین های ضعیف تر را در هم ادغام کند؛ لذا این حکم تنظیم گری است و زائد محسوب نمی شود.
قالیباف رئیس مجلس هم بیان کرد: در اینجا منظور مقررات و آیین نامه های اجرایی است و مشمول قانون گذاری نمی شود که مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی باشد ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم ولی ۱۵ شرکت داریم که باید در این زمینه نظم داده شود و مغایرتی با اصل ۸۵ قانون اساسی ندارد.
در نهایت این حکم به تصویب نمایندگان رسید که به شرح زیر است:
ماده ۵۷ بند «ث» بند الحاقی اجزای یک و دو - به منظور تقویت و ارتقای کیفی خدمات مسافر و بار ناوگان هوایی کشور سازمان هواپیمایی کشوری حداکثر شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون:
شرکت های هواپیمایی مکلفند نحوه فعالیت و ارائه خدمات خود را مطابق دستورالعمل مصوب شورای عالی هوایی تنظیم و منطبق کنند.
سازمان هواپیمایی کشوری موظف است نسبت به نظارت مستمر بر مجموعه فعالیت ها و خدمات شرکت های فوق و ارزیابی مخاطرات حاصل از مغایرت های احتمالی و ابلاغ اقدامات اصلاحی به این شرکت ها اقدام کند.
پس از انقضای مهلت مندرج در دستورالعمل یاد شده ادامه فعالیت شرکت های فاقد صلاحیت منوط به انجام اقدامات اصلاحی و حصول شاخص های مورد نظر است به نحوی که حداکثر تا پایان سال سوم برنامه این شرکت ها از طرق مختلف از جمله ادغام، انحلال و یا توسعه خدمات به سطح کیفی مندرج در دستورالعمل مصوب نایل شوند.
http://sanatnews.ir/News//285179
برچسب ها :
ایرلاین ها
,
هواپیما
,
مجلس شورای اسلامی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
نخل طلای افتخاری کن برای رابرت دنیرو
شهید و زخمی شدن ۴ نفر در پی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان
بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده مشروط به پرداخت اصل مالیات
اعزام و پذیرش بیش از ۲.۷ میلیون مسافر نوروزی در فرودگاههای کشور
بازمعماری کارت هوشمند سوخت و استفاده از کارتهای بانکی
نشست خبری نتانیاهو و ترامپ لغو شد
هشدار نسبت به عوارض خطرناک مسمومیت با قارچهای سمی
واریز اعتبار کالابرگ دهک یک تا سه درآمدی؛ از پسفردا
ابتکار جدید ناسا برای تصفیه آب مریخ
جنگ تجاری آمریکا زمینهساز سقوط بازار رمزارزها شد
هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول
سرمایهگذاری در صنعت غذا، پیشران تولید و ارتقای سلامت عمومی
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز