سه شنبه 1 خرداد 1403

موزه‌هاي استان فارس وضعيت مطلوبي دارند

  تاريخ:هفتم آبان 1387 ساعت 11:18   |     کد : 9923   |     مشاهده: 1043
به گزارش صنعت نیوز، معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در سفر سه روزه خود به استان فارس از موزه ها و موزه هاي در دست احداث استان بازديد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در سفر سه روزه خود به استان فارس از موزه ها و موزه هاي در دست احداث استان بازديد کرد.

دکتر جعفري در بازديد از موزه هاي استان از محل موزه منطقه اي فارس در محدوده شمال حافظيه و در محور عرفان، اکوموزه عشاير در فيروزآباد، موزه پارس ، موزه سنگ هفت تنان، موزه دفاع مقدس شيراز، موزه دست بافته هاي عشايري حمام وکيل ، موزه پاسارگاد، موزه گنجينه امن اشياء تاريخي تخت جمشيد و محل احداث موزه مشاهير ايران و جهان در شمال حافظيه بازديد کردند.

همچنين جلسه نهايي بررسي وضعيت موزه اي استان با حضور معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري کشور، دکتر بذرگر رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري فارس و معاونين اين سازمان برگزار شد.

دکتر جعفري دراين جلسه با اشاره به اينکه طي بازديد هاي صورت گرفته موزه هاي استان فارس از وضعيت مطلوبي برخوردارند گفت: موزه سنگ هفت تنان که ساماندهي شده و با انجام پروژه نورپردازي ، مبلمان، و اجراي سيستم صوتي و استندهاي اشياء نسبتاً تجهيز شده و تنها نياز به معرفي بيشتر و درج در تابلوهاي راهنمايي مسير شهري دارد.

وي با اشاره به اينکه محل احداث موزه منطقه اي فارس در محور عرفان و محدوده شمال آرامگاه حافظ محل مناسبي است افزود: سعي برآن است که تا پايان برنامه پنجم توسعه اين موزه به بهره برداري برسد.

وي افزود: موزه دفاع مقدس ميراث معنوي به شمار مي آيد و فضاي موزه دفاع مقدس شيراز بسيار کوچک و در شأن دفاع مقدس نيست و لازم است که در آن بازنگري شود.

در اين جلسه پس از بحث و بررسي هاي لازم پيرامون موزه هاي استان فارس و نيز به منظور انسجام بخشيدن به وضعيت موزه ها، مقرر شد گزارش وضعيت موزه هاي استان به صورت ماهانه با تکميل فرم هاي مخصوص به مرکز ارسال تا براساس آن نسبت به تخصيص اعتبار جهت تجهيز ، تکميل و يا ساخت موزه ها از سوي مرکز اقدام شود.

معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور نسبت به استخدام و تامين نيروي امين اموال اقدام کند، طرح بازنگري و تکميل معماري موزه پاسارگاد تهيه و به معاونت مربوطه ارسال شود.

درادامه جلسه دکتر جعفري معاون فرهنگي و ارتباطات با اشاره به اينکه امور نشر ، توليد، رويدادها و مناسبت ها و نظارت برامور ngo ها. (تشکلهاي غيردولتي) به عهده معاونت فرهنگي است گفت: تمامي آثار چاپي سازمان ميراث فرهنگي بايد با اخذ مجوزاز اداره فرهنگي و نظارتي شوراي فني سازمان و اگر کتاب در سطح ملي باشد.

وي افزود: تمام رويدادهاي خارجي، جشنواره ها، نمايشگاهها و برنامه هاي فرهنگي و مذهبي بايد توسط معاونت فرهنگي و ارتباطات اجرا شود و تعامل با ngo ها (تشکل هاي غيردولتي نيز در اين معاونت ها صورت گيرد.

http://sanatnews.ir/News/1/9923
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است