چهارشنبه 2 خرداد 1403

توسعه شهري، تهديدي جدي براي ميراث فرهنگي کشورها

  تاريخ:هفتم آبان 1387 ساعت 11:16   |     کد : 9922   |     مشاهده: 1115
به گزارش صنعت نیوز، دولت امارات متحده، به منظور حفظ ميراث طبيعي و فرهنگي خود قصد دارد طرح‌هاي توسعه‌هاي شهري اين کشور در نزديکي مناطق باستاني و ميراثي خود را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دولت امارات متحده، به منظور حفظ ميراث طبيعي و فرهنگي خود قصد دارد طرح‌هاي توسعه‌هاي شهري اين کشور در نزديکي مناطق باستاني و ميراثي خود را کاهش دهد.

مسئولان بخش‌هاي گردشگري و فرهنگي امارات معتقدند با ايجاد تعادلي ميان فرصت‌هاي گردشگري و مناطق ميراثي اين کشور، بحران تخريب بناهاي قديمي امارات براي ساخت جاذبه‌هاي گردشگري را از بين ببرند.

زکي اصلان، مدير اجرايي پروژه حفاظت از ميراث فرهنگي کشورهاي عرب، اثار (Athar) گفت: هدف ما، ايجاد مهارت‌هاي لازم در بين سازمان‌هاي مشتاق حفاظت و حمايت از ميراث فرهنگي کشورهايي است که توسعه‌هاي شهري باعث از بين رفتن جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي آنها شده است.

وي افزود: تاکنون موسسه‌هاي فرهنگي و دانشگاهي متعددي از امارات و ديگر کشورهايي عربي، تمايل خود را در حمايت از اين موسسه و مراقبت از ميراث فرهنگي و تاريخي کشورهاي خود اعلام کرده‌اند.

زکير اصلان با اشاره به اهميت نقش مدارس در بالا بردن سطح دانش محصلان تصريح کرد: فهماندن اهميت ميراث فرهنگي يک کشور توسط مدارس به دانش‌آموزان تاثير بسزايي در آينده و حفظ ذخاير فرهنگي کشورها خواهد داشت./109

http://sanatnews.ir/News/1/9922
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است