سه شنبه 1 خرداد 1403

جوان افغان زير تانك آمريكايی له شد

  تاريخ:سی ام آذر 1388 ساعت 09:35   |     کد : 31886   |     مشاهده: 749

فارس: كاروان نيروهاي آمريكايي در غرب افغانستان، يك جوان 20 ساله را زير تانك به قتل رسانده و بلافاصله از محل جنايت متواري شدند.

نيروهاي آمريكايي مستقر در ولايت هرات يك جوان غيرنظامي افغان را زير چرخ تانك خود به قتل رسانده و محل حادثه را بدون هيچ گونه توجهي ترك كردند.

شاهدان عيني كه در حين وقوع حادثه در محل حاضر بودند، تأكيد كردند: تانك نيروهاي آمريكايي هنگام عبور از مقابل هتل بين‌المللي هرات (كنسولگري فعلي آمريكا) به سرعت به سوي يك موتورسيكلت سوار حركت كرد كه در نتيجه آن، موتور سوار زير تانك شده و جان سپرد.

"عبدالله " يكي از شاهدان عينى اين حادثه اظهار داشت: در نتيجه اين عمل 2 تن ديگر نيز زخمي شده و به بيمارستان منتقل شدند.

وي افزود: با اين كه مقصر اصلي اين حادثه نيروهاي آمريكايي بودند اما اين نيروها بدون توجه نسبت به وضعيت مصدومين به سرعت منطقه را ترك كردند.

"نورخان نيكزاد " سخنگوي فرمانده امنيتي ولايت هرات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس، اين واقعه را تاييد كرد و گفت: مديريت راهنمايي و رانندگي هرات در اين مورد با نيروهاي آمريكايي تماس گرفته و پس از بررسي قضيه، پرونده اين سانحه را در دادگاه هرات تحت بررسي قرار داده است.

نيكزاد افزود: مشاور حقوقي نيروهاي آمريكايي اعلام آمادگي كرده تا با پرداخت پول به ورثه مقتول، رضايت آنها را جلب كند اما يكي از دوستان نزديك مقتول كه از ذكر نام خود خودداري كرد به خبرنگار خبرگزاري فارس اظهار داشت: مراجعه مكرر آنها به مقامات دولتي بي فايده بوده است و هيچ كس پاسخگوي آنها نيست.

وي تصريح كرد: مقامات امنيتي اين ولايت اعلام كرده‌اند كه آنها توانايي بازخواست از نيروهاي خارجي را ندارند.

"نادر نادري " سخنگوي كميسيون مستقل حقوق بشر افغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در كابل نيز اين مطلب را تاييد كرد و گفت: تحقيقات كميسيون در اين مورد و همچنان در مورد كشتار 2 زنداني بعد از آن كه توسط سگ هاي نيروهاي ائتلاف در ولايت "خوست " پاره پاره شده بودند، جريان دارد.

در ايام عيد قربان نيز نيروهاي آمريكايي مستقر در ولايت "ازرگان " با شليك گلوله به روي غيرنظاميان، در 2 حادثه جداگانه 3 تن را كشته و شيريني ايام عيد را به كام مردم تلخ كردند.

كشتار غير نظاميان در افغانستان گرچه در ابتدا با واكنش جدي شهروندان افغان مواجه مي شود و نيروهاي خارجي نيز از تقابل با افغانها در هراس هستند اما به دليل تكرر اين گونه حوادث اكنون اين مسئله به امري عادي تبديل شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31886
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است