سه شنبه 1 خرداد 1403

کشف قبر سربازان یونان باستان در ایتالیا

  تاريخ:سی ام آذر 1388 ساعت 09:27   |     کد : 31876   |     مشاهده: 725

خبر آنلاین: باستان شناسان ایتالیایی از کشف گورستانی در منطقه یونانی نشین و باستانی هیمرا(Himera) ایتالیا خبر دادند، که به احتمال زیاد متعلق به کشته شدگان جنگ معروف قرطاجنه(Carthaginians) در سال 480 پیش از میلاد هستند.

این منطقه که درهنگام احداث راه آهن در جزیره سیسل کشف شد، مشتمل بر 10 هزار قبر بوده که در برخی از آنها کوزه هایی معروف به تابوت کودک دیده شده است.

استفانو واسالو، سرپرست تیم باستان شناسی گفت: به احتمال زیاد این منطقه یکی از بزرگترین مناطق گورستانی یونانیان در جزیره سیسل به شمار می رود.

وی افزود: بقایایی از بناهای منطقه باستانی هیمرا چندی پیش در این منطقه یافت شده و مورد مطالعه قرار گرفته بودند، از اینرو انتظار کشف منطقه ای گورستانی نه به این وسعت در این منطقه را داشتیم.

باستان شناسان اعلام کردند، هر قبر دسته جمعی شامل 15 تا 25 جسد از مردان بالغ و سالم است که به دلیل وجود جراحاتی مرده اند. جراحاتی همچون شکستگی جمجمه یا وجود نشانه هایی از اصابت سرنیزه به بدن های آنها بر اثر جنگ به وجود آمده بودند.

واسالو تصریح کرد: به احتمال فراوان این اجساد متعلق به سربازانی است که بنابر نوشته های هرودوت، مورخ یونان باستان، در جنگ معروف قرطاجنه در سال 480 پیش از میلاد مسیح کشته شده بودند. ولی هنوز وسعت این قبرستان و تعداد دقیق قبرهای داخل آن به درستی مشخص نشده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31876
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است