چهارشنبه 2 خرداد 1403

فحش دادن در روسیه ممنوع می‌شود

  تاريخ:بيست و هشتم آذر 1388 ساعت 10:16   |     کد : 31734   |     مشاهده: 717

گروهی از سناتورهای روسی به دنبال تصویب قانونی هستند که بر اساس آن فحش دادن در مکان‌های عمومی ممنوع می‌شود.

این قانون بر اساس طرحی است که هم اکنون در بلگراد اجرا می‌شود.در این طرح هر کسی را که کلماتی ضد ارزش‌های اجتماعی را در مکان‌های عمومی بیان کند به سرعت جریمه می‌کند.

میزان جریمه‌ها متفاوت است و از 500 روبل معادل 10 دلار آمریکا تا هزار و 500 روبل معادل 30 دلار آمریکا متغیر است.بر اساس این طرح سنگین‌ترین جریمه‌ها به شخصی تعلق می‌گیرد که در برابر بچه‌ها اقدام به دشنام دادن کند.

میخائیل نیکولایو از Federation Council  روسیه در این باره گفت : دشنام دادن باید از زندگی روزانه ما حذف شود.اجرای طرح جریمه کردن در بلگراد از سال 2005 آغاز شده است و تا کنون نیز نتایج امیدوارکننده ای به همراه داشته است.

گویا کرملین تصمیم گرفته است با اجرای طرح‌هایی به مبارزه با مصرف گسترده مشروبات الکلی ، سیگار کشیدن و موج گسترده ای از تصاویر خشونت بار و غیر اخلاقی در تلوزیون و تبلیغات بپردازد.

عده ای معتقدند قسمتی از طرح مبارزه با دشنام دادن در روسیه بعد از دنباله ای از انتقادات توهین آمیز و پر از فحاشی به ولادیمیر پوتین نخست وزیر و دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه در یک بلاگ معروف در این کشور آغاز شده است.

گروهی از سیاست‌مداران تصمیم  داشتند طراح این بلاگ را تحت پیگرد قانونی قرار دهند ، اما موفقیتی در این زمینه کسب نکردند.

تحلیل‌گران معتقدند اظهار نظر در مورد این که آیا این طرح به قانون تبدیل خواهد شد یا خیر بسیار زود است.یکی از مشکلات این طرح این است که پلیس‌ها به عنوان افرادی که قرار است این طرح را عملی کرده و افراد را از دشنام دادن باز دارند خودشان بیش‌تر از دیگران فحش می‌دهند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31734
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است