چهارشنبه 2 خرداد 1403

توقيف روزانه 400 موتورسيكلت در تهران

  تاريخ:بيست و پنجم آذر 1388 ساعت 10:47   |     کد : 31624   |     مشاهده: 673

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از استقرار صد در صدي نيروهاي راهور طي ايام محرم در سطح پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهري» ايسنا، سرهنگ هاشمي امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تمهيدات پليس در ايام محرم اظهار كرد: پليس با بهره‌گيري از تمام مقدورات نيروها و خودروهاي خود در اين ايام در سطح خيابان‌هاي تهران حضور خواهد يافت.

وي ادامه داد: از مردم خواهشمنديم كه حتي‌المقدور مراسم عزاداري خود را در مساجد و هيات‌هاي عزاداري بر گزار كنند و دسته‌هاي مذهبي هم از قرار دادن داربست‌ها در خيابان‌ها جلوگيري كنند. همچنين با توجه به اين كه علامت‌كشي باعث به وجود آمدن ترافيك در خيابان‌ها خواهد شد از اين گونه اقدامات در اين ايام جدا خودداري كنند.

سرهنگ هاشمي ادامه داد: دسته‌هاي عزاداري در انجام مراسم عزاداري از منتهي اليه راست خيابان عبور كنند.

وي با بيان اين كه برخوردهاي پليس راهنمايي و رانندگي عليرغم ميل باطني برخوردي مهربانانه خواهد بود، ادامه داد: ماموران پليس راهنمايي و رانندگي در اين ايام ابتدا سعي مي‌كنند در مقابل تخلفات با تذكر و راهنمايي برخورد كنند.

وي با اشاره به اين كه پنج هزار هيات رسمي، 2400 مسجد، 1200 هيات در مدارس، چهار هزار هيات غيررسمي در تهران وجود دارد كه اين موضوع به معناي اين است كه 12 هزار و 600 مركز، مركز توليد سفر در ترافيك در شب‌هاي محرم هستند، افزود: در دهه اول ماه محرم حضور پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ شبانه‌روزي خواهد بود و 50 درصد از نيروهاي راهنمايي و رانندگي در محرم تا نيمه‌هاي شب حضور خواهند داشت.

وي در ادامه از توقيف روزانه 400 دستگاه موتورسيكلت و انتقال آن‌ها به پاركينگ در تهران خبر داد و افزود: با اجراي طرح برخورد با موتورسيكلت‌سوران متخلف، موتورسيكلت‌هاي متخلف بين سه تا شش ماه در پاركينگ متوقف خواهند شد هر چند برنامه‌اي داريم تا قانون توقف موتورسيكلت‌ها در پاركينگ تغيير كند.

سرهنگ هاشمي افزود: عبور از چراغ قرمز، خالي كردن اگزوز، نداشتن كلاه ايمني، حركت برخلاف جهت، عبور از پياده‌رو، حركات آكروباتيك و نمايشي و غيره از تخلفاتي است كه در طرح برخورد با موتورسيكلت‌سواران اجرا خواهد شد.

به گفته رييس پليس راهور تهران، 18 درصد كشته‌ها و همچنين 45 درصد مجروحان حوادث رانندگي مربوط به موتور سيكلت‌سواران است اين در حاليست كه غالب موتور‌سيكلت‌سواران قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي‌كنند و متخلف هستند. همچنين آمار دقيقي از موتور‌سيكلت سواران فاقد گواهينامه نداريم اما تعداد اين افراد كمتر از30 درصد است.

سرهنگ هاشمي با بيان اين كه 12هزار دستگاه موتورسيكلت توقيفي در پاركينگ‌هاي پايتخت وجود دارد كه مالك آن‌ها براي دريافت اين وسايل نقليه مراجعه نكرده‌اند، افزود: بنابر قانون با گذشت يك سال از بلاتكليفي و مراجعه نكردن مالكان اين موتورسيكلت‌ها موضوع به ستاد اجرايي فرمان امام ابلاغ و اقدامات قانوني در مورد آن‌ها اجرا خواهد شد اين در حاليست كه در مجموع حدود 30 درصدا از مالكان موتور‌سيكلت‌هاي توقيفي براي ترخيص به موقع وسيله نقليه خود اقدام نمي‌كنند.

وي در رابطه با تجهيز خودروهاي توليدي به ترمز ABS، اظهار كرد: عليرغم مصوبه دولت مبني بر تجهيز خودروهاي داخلي به ترمز ABS همچنان منتظر اين مسئله هستيم و انتظار داريم شاهد توليد خودروهاي فاقد ترمز ABS نباشيم كه طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته تا پايان سال جاري خودروسازان، خودروهاي خود را به ترمز ABS مجهز خواهند كرد.

سرهنگ هاشمي درباره ترمز ABS اظهار كرد: در ترمز ABS لغزش به 20 درصد مي‌رسد اين درحاليست كه در ترمز معمولي 100 درصد لغزش خودرو وجود دارد و خودرو قابليت فرمان‌پذيري ندارد.

سرهنگ هاشمي درباره تجهيزات ايمني خودروها در فصل سرما با اشاره به اين كه همراه داشتن زنجير چرخ يا لاستيك يخ‌شكن هنگام بارش برف و لغزندگي اجباري است، اظهار كرد: همراه نداشتن زنجير چرخ يا لاستيك يخ‌شكن نقص فني محسوب شده و پليس راننده متخلف را 25 هزار تومان جريمه مي‌كنند، اما بنده زنجير چرخ را خيلي توصيه نمي‌كنم بلكه بهتر است خودروها در فصل سرما از لاستيك يخ‌شكن استفاده كنند و دو حلقه از اين لاستيك را در محور ديفرانسيل خودرو قرار دهند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ درباره مديريت ترافيك شهر تهران هم با بيان اين كه هنر پليس اين است كه اوضاع آشفته ترافيك را مديريت مي‌كند، افزود: يكي از مشكلات مربوط به حجم ترافيكي پايتخت مربوط به اين است كه استفاده از هرچيزي به صورت رايگان است. به طور مثال هزينه پارك يك خودرو در ميدان تجريش با هزينه پارك خودرو در بهشت زهرا (س) يكي است حال با اين مديريت توقع تحقق مدينه فاضله را داريد. اگر انتظار معجزه داريد، ما معجزه نمي‌كنيم.

سرهنگ هاشمي درباره برگزاري كنفرانس حمل و نقل جاده‌اي نيز اظهار كرد: اين كنفرانس در سال اصلاح الگوي مصرف نبايد برگزار مي‌شد زيرا خروجي مناسبي نداشت. همچنين انتظار داشتيم يكي از مديران تصميم‌گير كشور در اين كنفرانس شركت كرده و به صحبت‌هاي كارشناسان توجه مي‌كرد. وزير راه، وزير صنايع، وزيركشور و رييس سازمان محيط زيست و غيره مي‌توانستند در اين كنفرانس شركت كنند و پاسخگوي شرايط فعلي باشند.

وي خاطرنشان كرد:‌ با اين وضعيت حداقل اگر بياييم و جلوي اين كنفرانس‌ها را بگيريم خدمتي به كشور كرده‌ايم.

سرهنگ هاشمي افزود: متاسفانه ترافيك و ايمني خودرو در كشور سياسي شده و مقررات، خودروها، راه‌ها و شرايط ترافيكي كشور خوب نيست.

وي در رابطه با بازنشستگي خود هم به خبرنگاران با بيان اين كه با احتساب روزهاي تعطيل، مدت خدمتم كه بر سركار حاضر بودم، 63 سال است، ادامه داد: مي‌خواهم پس از بازنشستگي زندگي كنم و درحال حاضر حدود دو روز از بازنشستگي‌ام مي‌گذرد و انشاله اگر فرماندهان اجازه دهند تصميم دارم كه بروم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31624
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است