جمعه 14 ارديبهشت 1403

ضرغامی: جذب گردشگر خارجی ایران‌هراسی را از بین می‌برد

ضرغامی: جذب گردشگر خارجی ایران‌هراسی را از بین می‌برد
  تاريخ:هفدهم دی 1402 ساعت 09:31   |     کد : 286403   |     مشاهده: 173
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به تلاش‌هایی که دشمن برای ایران‌هراسی انجام داد برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشورها و جذب گردشگران خارجی، ایران‌هراسی را از بین می‌برد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به تلاش‌هایی که دشمن برای ایران‌هراسی انجام داد برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشورها و جذب گردشگران خارجی، ایران‌هراسی را از بین می‌برد.
سید عزت‌الله ضرغامی شامگاه شنبه در جلسه ستاد توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، افزود: نمی توان تنها با تکیه بر نفت کشور را اداره کرد و آینده اقتصادی کشور منوط به رونق گردشگری به عنوان صنعتی پاک است.
وی اضافه کرد: برای بسیاری از گردشگران خارجی جاذبه‌های تاریخی و تمدنی بیش از هر جاذبه دیگری ارزشمند است که خراسان جنوبی در این زمینه ظرفیت‌های خوبی دارد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را سود آور عنوان کرد و گفت: جاذبه‌های گردشگری بسیاری در استان و کشور داریم که با سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها شاهد جهش در رونق گردشگری خواهیم بود.
ضرغامی با بیان اینکه داشته‌های تاریخی و میراثی از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآورشد: تجدید نظر در برخی حرایم برای رفع مشکلات مردم در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات و لزوم برداشتن موانع برای سرمایه‌گذاری، گفت: تاکنون با برداشتن موانع، زمینه ایجاد و سرمایه‌گذاری ۵۰ پروژه در حوزه گردشگری در سطح کشور فراهم شده است.
وزیر میراث فرهنگیگردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برخی جوان‌های خلاق راه حل‌هایی دارند که اجرای آن نیاز به بودجه ندارد، این بسیار ارزشمند است ولی در کنار آن برای جذب بودجه نیز تلاش می‌کنیم.
ضرغامی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاهی که خراسان‌ جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد سعی می‌کنیم وظیفه خود را در زمینه درخواست‌ها و انتظارات استان به نحو مطلوب انجام دهیم.
وی با تاکید بر پیگیری مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه، اظهار کرد: در شرایط اعتباری فعلی کشور برای پیشبرد کارهای مشارکتی بین دستگاهی ریش سفیدی خواهم کرد تا این پیشنهادات عملیاتی شود.
ضرغامی با اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری خراسان جنوبی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور مدیران باید با همدلی کار کنند در این صورت همه پای کار خواهند بود و مشکلات نیز به موقع رفع می‌شود.
وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی به حق سردار دلها نام گرفته است چون این موضوع یکی از ویژگی‌های مکتب او بود لذا مردم نه با استدلال صرف که با کار دلی و محبت سخن ما را خواهند پذیرفت.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: سردارانی همچون کاوه و شهید ناصری از استان خراسان جنوبی برای ما الگوهای واقعی هستند.
وی با اشاره به مدیریت جهادی شهید کاوه گفت: در مرام و مدیریت این شهید نمی‌توانیم و نمی‌شود معنا نداشت که در مشکلات امروزه جامعه هم باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم.
ضرغامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مقدمات گردشگری شرق کشور را فراهم کنیم، افزود: شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که مقدار کمی سرمایه‌گذاری می‌توان در این حوزه جهش ایجاد کند.
در این جلسه جمعی از فعالان حوزه گردشگری، فرمانداران بیرجند و طبس، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و نظراتشان پرداختند.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز (شنبه) وارد شهرستان قاینات در خراسان جنوبی شد و از بازارچه صنایع دستی خضری دشت بیاض در ورودی استان، بافت تاریخی و مسجد جامع شهر قاین بازدید کرد.
ضرغامی در ادامه این سفر یک روزه از آثار تاریخی شهر بیرجند از جمله ارگ کلاه فرنگی و باغ اکبریه بازدید کرد و در شورای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز حاضر شد.
خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و هزار و ۳۷ اثر در فهرست میراث ملی دارد همچنین ۱۲۰ رشته صنایع دستی در این استان فعال است.

http://sanatnews.ir/News/1/286403
Share

برچسب ها :  ضرغامی , گردشگری , ایران
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است