جمعه 14 ارديبهشت 1403

نشست تخصصی فعالان گردشگری ایران و تونس برگزار شد

نشست تخصصی فعالان گردشگری ایران و تونس برگزار شد
  تاريخ:چهارم دی 1402 ساعت 13:38   |     کد : 286174   |     مشاهده: 187
به گزارش صنعت نیوز، نشست ویژه فعالان بخش خصوصی گردشگری تونس و ایران با هدف آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری ایران در تهران برگزار شد.
به گزارش صنعت نیوز، نشست ویژه فعالان بخش خصوصی گردشگری تونس و ایران با هدف آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری ایران در تهران برگزار شد.
هادی آجیلی رایزن فرهنگی ایران در تونس، پیشتر از سفر فعالان بخش خصوصی و مدیران آژانس‌های بین‌المللی گردشگری تونس به ایران برای انجام مذاکرات و بازدید از جاذبه‌های گردشکری تهران و جزیره قشم و بررسی راه‌های توسعه گردشگری میان دو کشور خبر داده بود.
اکنون نخستین نشست ویژه فعالان بخش خصوصی گردشگری شامل مدیران دفاتر گردشگری و تورگردانان تونس و ایران با هدف آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در هتل لاله تهران برگزار شد.
تونس جزو ٣٣ کشوری است که اخیرا با تصویب هیئت دولت به صورت یکطرفه لغو روادید شده است، در همین چارچوب با هدف تقویت ارتباط گردشگری با این کشورها، مذاکرات میان فعالان بخش خصوصی و دولتی با همتایان در این کشورها در دستور کار دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.
در تور آشناسازی ویژه فعالان گردشگری تونس با جاذبه‌های گردشگری کشورمان و برگزاری نشست متقابل B۲B بخش خصوصی طرفین، تلاش برای معرفی فرهنگ طرفین، اطلاع‌رسانی درباره مقاصد جدید از شهرهای ایران به تونسی‌ها، اجرای تورهای آشناسازی، برگزاری جلسات بخش دولتی و بخش خصوصی طرفین به صورت متناوب و ادامه‌دار بررسی شد.
در این نشست، نسبت به تولید محتوای مشترک ویژه مخاطبان تخصصی و عموم مردم و نیز تاکید بر معرفی جاذبه‌های ایران بخصوص خوراک ایران که مورد توجه ویژه تونسی‌ها است، تاکید شد.
فعالان گردشگری تونس همچنین در این نشست از تجربه اجرای دفعات تورهای گروهی به ایران و همچنین فرهنگ مهمان‌نوازی، خوراک و آثار متنوع تاریخی و فرهنگی کشورمان به عنوان شاخصه‌هایی جذاب یاد کردند.
گروه تونسی در این نشست اعلام کردند که به دلیل کوچک بودن کشور تونس با ۲۰ میلیون جمعیت حدوداً برابر جمعیت تهران، اهمیت تبلیغ در تونس و جلب رضایتمندی گردشگران تونسی بسیار بااهمیت است زیرا تونسی‌ها به نظرات هموطنانشان اهمیت زیادی می‌دهند.
فعالان گردشگری تونس در این جلسه توضیح دادند که سایت‌های تاریخی، موزه‌ها، فرهنگ، خرید و موسیقی برای تونسی‌ها مورد توجه است و با توجه به اینکه در حال حاضر اخذ ویزای اروپا برای تونسی‌ها مشکل شده است، لغو روادید برای اتباع تونس و سفر آنها به ایران برایشان جالب توجه است.
در این نشست تاکید بر راه‌اندازی پروازهای مستقیم، اجرای تورهای آشناسازی و نیز تبلیغات دو طرفه نیز از سوی فعالین گردشگری کشورمان مطرح شد.
طبق برنامه از پیش تعیین شده فعالان بخش خصوصی گردشگری تونس در سفر به ایران از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم و تهران دیدن کردند.

http://sanatnews.ir/News/1/286174
Share

برچسب ها :  تونس , ایران , فعالان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است