پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

درخواست فوری شرکت برق غزه برای تامین انرژی

درخواست فوری شرکت برق غزه برای تامین انرژی
  تاريخ:دوم آبان 1402 ساعت 13:55   |     کد : 284225   |     مشاهده: 160
شرکت برق نوار غزه نسبت به قطعی برق این باریکه هشدار داد و خواستار اقدام فوری در این زمینه شد.
به گزارش ایسنا، شرکت برق غزه از همه طرف‌ها خواست تا با جدیت و فوریت برای راه اندازی سریع و مستمر منابع تولید برق در این باریکه تلاش کنند.
شبکه الجزیره گزارش داد، این درخواست در شرایطی مطرح شده است که هشدارها نسبت به قطعی برق غزه و پیامدهای آن به ویژه در بیمارستان افزایش یافته است؛ چراکه یک سوم مراکز درمانی در نوار غزه به دلیل اتمام سوخت از کار افتاده‌اند.
در همین راستا، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به پیامدهای وارد نشدن سوخت به نوار غزه هشدار داد.
آنروا اعلام کرد که نیاز به تحویل سوخت به غزه وجود دارد، در غیر این صورت روند ارسال کمک‌ها، آب آشامیدنی و فعالیت بیمارستان‌ها فردا (چهارشنبه) متوقف می‌شود.
همچنین با بحرانی شدن اوضاع غزه، وزارت بهداشت این باریکه از آنروا خواست تا مراکز بهداشتی خود را بازگشایی کند تا فشار بر بیمارستان‌هایی که با وضعیت فاجعه بار مواجه هستند کاهش یابد.
ارتش رژیم صهیونیستی که در نبرد «طوفان الاقصی» شکست سختی را متحمل شد اقدام به هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه کرده است و مساجد، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و حتی نانوایی‌ها از این حملات در امان نبوده‌اند.
پیش از این وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی و بهداشتی در نوار غزه به دلیل اتمام سوخت و دارو و تجهیزات از کار افتاده و قادر به خدمات رسانی نیستند.

http://sanatnews.ir/News//284225
Share

برچسب ها :  غزه , برق
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است