جمعه 14 ارديبهشت 1403

کشف محموله میلیاردی سوخت قاچاق در مرزهای آبی سیستان و بلوچستان

  تاريخ:دوم آبان 1402 ساعت 12:28   |     کد : 284218   |     مشاهده: 193
ایسنا/سیستان و بلوچستان فرمانده مرزبانی استان سیستان وبلوچستان از کشف هزاران لیتر سوخت قاچاق در آبهای انحصاری اقتصادی استان در 48 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار " رضا شجاعی" امروز سه شنبه در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق ماموران پایگاه دریابانی چابهار در نتیجه ساعت ها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج محموله های سوخت از آبهای کشور و فروش به دلالان کشورهای حوزه دریا عمان آگاه شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده مرزبانی استان ادامه داد: ماموران با اعزام به موقع به محل و طی عملیات های ضربتی موفق شدند 49 فروند شناور و یک فروتد لنج تابعه کشور هندوستان،18 خودروی سواری در حین جابجایی محموله قاچاق سوخت هنگام خروج از آبهای کشور در فاصله 95 مایلی از ساحل کشورمان متوقف و در بازرسی از آنها 158 هزار993 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل که در مخازن جاساز شده بود کشف کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: شناورهای توقیف شده به بهانه فعالیت تجاری و صیادی اقدام به سوخت گیری و روانه دریا شده بودند ولی مسیر خود را به محل فروش و تبادل سوخت منحرف کرده که با هوشیاری دریابانان مرزبانی استان سیستان وبلوچستان متوقف شدند.
سردار شجاعی درپایان با اشاره به دستگیری 78 متهم در این رابطه افزود:کارشناسان ارزش ریالی محموله سوخت کشف شده را بالغ بر 68 میلیارد 350 ریال برآورد کرده اند که به همراه متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.
سردار "شجاعی" در خاتمه خاطرنشان کرد: دریابانان با عزم مصمم و اراده پولادین در پاسداری از مرزهای شهرستان و مبارزه بی امان با پدیده قاچاق اجازه هیچ گونه فعالیت غیرقانونی را به احدی نخواهند داد.

http://sanatnews.ir/News//284218
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است