شنبه 15 ارديبهشت 1403

گردشگری مازندران در مسیر توسعه قرار گرفت

گردشگری مازندران در مسیر توسعه قرار گرفت
  تاريخ:پنجم مهر 1402 ساعت 15:26   |     کد : 283234   |     مشاهده: 330
به گزارش صنعت نیوز، نایب رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام عملی استاندار مازندران برای توسعه استان یکی پس از دیگری در حال تحقق است و گردشگری این دیار را هم بر مدار توسعه و رونق قرار داد.
به گزارش صنعت نیوز، نایب رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام عملی استاندار مازندران برای توسعه استان یکی پس از دیگری در حال تحقق است و گردشگری این دیار را هم بر مدار توسعه و رونق قرار داد.
محمدعلی محسنی بندپی روز چهارشنبه در رویداد ملی گردشگری مازندران در بابلسر بیان داشت: ظرفیت‌های استان مازندران در بخش‌های مختلف بی‌نظیر است و این استان با دارا بودن سه فرودگاه و سه بندر به همراه جاذبه های طبیعی و گردشگری نقش ممتازی در گردشگری دارد.
وی ضمن قدرشناسی از شورای محترم نگهبان که ایرادات قانون اعلام مناطق آزاد در چند منطقه مازندران را برطرف کرد، اظهار داشت: امروز باید قدرشناس استاندار مازندران باشیم که برای تحقق قانون مجلس در خصوص اعلام مناطق آزاد در مازندران تلاش کردند.
نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ جای دنیا کارهای خدماتی را دولت انجام نمی‌دهد و باید بخش خصوصی را تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: هرچند در حال حاضر در تقویت بخش خصوصی در مازندران اطمینان قلبی حاصل شده است اما باید تقویت بخش خصوصی را به صورت جدی ادامه دهیم.
محسنی بندپی با بیان اینکه صنعت گردشگری یک کار گروهی است، تصریح کرد: فرهنگ کار گروهی در حوزه گردشگری را باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم و با نهادینه کردن این فرهنگ در توسعه کشور اثرگذار باشیم.
رویداد ملی گردشگری مازندران به همراه نمایشگاه صنایع دستی و کارگروه های تخصصصی و آموزشی با محوریت روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر و با اعلام رسمی حذف روادید گردشگری بین ایران و روسیه امروز چهارشنبه در بابلسر آغاز شد.
محورهای همایش بین‌المللی گردشگری مازندران با موضوع همایش گردشگری سلامت، گردشگری روستایی و بوم گردی، فرصت سرمایه‌گذاری، صنایع دستی فاخر، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری خلاق و ماجراجویانه و گردشگری کشاورزی قابلیت طبیعت گردی با محوریت روسیه و کشورهای حوزه cis همراه با نمایشگاه صنایع دستی و پنل تخصصی از پنجم تا هشتم مهر ماه در هتل میزبان بابلسر برگزار می شود.
سفر اواخر تیرماه استاندار مازندران به روسیه دستاوردهای مهم اقتصادی و گردشگری به همراه داشته که همه موارد در حال تحقق است. تحولات تاریخی منطقه به گونه ای رقم خورد که روابط ایران و روسیه در تاریخی ترین قسمت خود قرار بگیرد و تعامل اقتصادی دو کشور در ابعاد مختلف با استفاده از ظرفیت ممتاز تولیدی و گردشگری مازندران رو به افزایش باشد.
بُعد مهم سفر استاندار مازندران به روسیه بیان ظرفیت های ممتاز گردشگری استان بوده که در حوزه های کشاورزی، طبیعت گردی، محیط زیست، گردشگری سلامت و بوم گردی از جایگاه ممتازی برخوردار است که برای گردشگران خارجی یک فرصت طلایی محسوب می شود.
در آن سفر مقدمات حذف روادید بین گردشگران مازندران و روسیه مطرح شده بود که با دیپلماسی گردشگری و همکاری ۲ وزارت خانه خارجه و گردشگری ایران مقدمات حذف روادید بین گردشگران روسیه و مازندران در دستور کار قرار گرفت که امروز در رویداد ملی گردشگری مازندران موافقت نامه لغو روادید در سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و روسیه اعلام می شود.
مازندران ۱۰ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند و این موضوع نشان دهنده قابلیت مازندران در صادرات این محصولات است. در سبد تولید محصولات کشاورزی استان، محصولاتی همچون برنج، مرکبات و محصولات تازه کشاورزی در زمره کالاهای پرطرفدار در آن سوی مرزها محسوب می شود و در این میان، مصنوعات ساخته دست هنرمندان مازنی مانند فرش دستباف و صنایع دستی فاخر با توجه به اصالت در رنگ و نقش آنها و همچنین محصولات دانش بنیان استان در حوزه برق و الکترونیک و گیاهان دارویی و دیگر موارد مشتریان ویژه ای در آن سوی مرزها دارد.

http://sanatnews.ir/News//283234
Share

برچسب ها :  گردشگری , مازندران , توسعه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است