پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

خط قرمز وزارت نیرو قطع برق خانگی است

  تاريخ:ششم تير 1402 ساعت 14:29   |     کد : 279339   |     مشاهده: 239
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: قطعی برق خانه‌ها خط قرمز وزارت نیرو به‌شمار آمده و تلاش می‌کنیم در این حوزه کمبودی وجود نداشته باشد.
پیام جوادی ظهر امروز (۶ تیرماه) در نشست خبری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای پایدار نگه داشتن شبکه توزیع برق در استان، اظهار کرد: ۱۴ هزار کیلومتر طول شبکه توزیع برق در استان است و این نشان‌دهنده حجم کار بالا در این حوزه بوده و این در شرایطی است که عمده مصرف برق در استان در حوزه تولید و کشاورزی است.
وی تصریح کرد: ۷۳ درصد از انرژی در استان در حوزه صنعت صرف می‌شود و در این بین ۱۸.۳ درصد نیز مربوط به حوزه کشاورزی است که این آمارها نشان می‌دهد عمده مصرف انررژی در بخش مولد است و این بسیار امیدوارکننده بوده و این نقطه قوت به‌شمار می‌آید.
این مسئول با بیان اینکه سعی شده است مصرف در این حوزه‌ها مدیریت شود، افزود: یکی از این موارد ارائه بسته‌های تشویقی به کشاورزان است به‌طوری‌که براساس دستورالعمل‌ها اگر مصرف کنتورهای کشاورزی تا حد اعلام شده کاهش یابد، هزینه مابقی مصرف مجانی خواهد شد.
جوادی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف در ادارات دولتی نیز بسیار مورد تاکید است، افزود: دراین رابطه اعلام شده است که ادارات باید مصرف برق خود را در ایام تابستان تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند و در زمان تعطیلی ادارت نیز این کاهش باید به ۶۰ درصد برسد و در صورت بی‌توجهی به اخطارها قطعا برق اداره متخلف قطع خواهد شد.
این مسئول در ادامه با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی برای کاهش مصرف برق از سوی مشترکان، گفت: امسال بسته تشویقی تا ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده است و این تشویق برای همه مصرف‌کنندگان بوده و شرایط بسیار خوبی در این حوزه فراهم شده است. همچنین برای صنایعی که طبق دستورالعمل‌ها عمل کنند، پاداش تعلق خواهد گرفت.
وی به پیشنهاد تعطیلی شناور صنایع بزرگ نیز اشاره کرد و یادآور شد: صنایع همکاری خوبی در این رابطه داشتند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. البته به ادارت نیز ابلاغ شده است در ساعات اعلام شده در صورت داشتن ژنراتور برق، حتما مصرف برق شهری را قطع کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان همچنین به موضوع خاموشی برق معابر و پارک‌ها اشاره کرد و گفت: این کار بیشتر جنبه روانی دارد و صرفه‌جویی و پیام این کار این است که شهروندان به این مهم واقف باشند که باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان و قزوین گفت: وظیفه تولید برق بر عهده ماست و تلاش می‌شود تا با همه توان در این حوزه کار انجام شود تا مشکلی در تامین برق نداشته باشیم.
منصور اوجاقلو تصریح کرد: نیاز مصرف استان ۸۶۲ مگاوات است که در شرایط عادی پیک بار شبکه ۴۵ هزار مگاوات است که مشکلی در تامین آن وجود ندارد اما در ایام گرم سال مصرف ۳۰ هزار مگاواتی نیز به شبکه توزیع اضافه می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد ناترازی در تولید و مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: برای جبران ناترازی نیاز به مدیریت مصرف است که با ارائه راهکارها و دستورالعمل‌ها این کار انجام می‌شود. البته برخی صنایع استان نیز جزو صنایع پرمصرف بالای ۷ مگاواتی به‌شمار می‌آیند که نحوه تامین برق این صنایع نیز مشخص است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان و قزوین خاطرنشان کرد: در زنجان ۱۳ واحد صنعتی با مصرف بالای ۷ مگاوات و در استان قزوین نیز ۴ واحد صنعتی در این بخش وجود دارد و مدیریت مصرف برای این صنایع نیز انجام می‌شود.

http://sanatnews.ir/News//279339
Share

برچسب ها :  برق , وزارت نیرو
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است