چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

عملیات اجرایی بیش از ۵۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در اصفهان آغاز شد

عملیات اجرایی بیش از ۵۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در اصفهان آغاز شد
  تاريخ:ششم تير 1402 ساعت 13:10   |     کد : 279322   |     مشاهده: 435
به گزارش صنعت نیوز، عملیات اجرایی احداث ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی نهضت ملی تولید مسکن در ۴۰ شهر استان اصفهان روز سه‌شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان شاهین شهر و میمه آغاز شد.
به گزارش صنعت نیوز، عملیات اجرایی احداث ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی نهضت ملی تولید مسکن در ۴۰ شهر استان اصفهان روز سه‌شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان شاهین شهر و میمه آغاز شد.
۹ هزار و ۴۷۰ واحدهای یاد شده به‌صورت انفرادی، ۱۴ هزار و ۷۰ واحد گروهی و ۲۹ هزار و ۴۴۵ واحد انبوه سازی احداث خواهد شد.
از مجموع این طرح ها ، ۹هزار و ۴۷۰ واحد انفرادی در شهرهای ابوزیدآباد، نوش آباد ، آران و بیدگل ، چرمهین، چمگردان ، کرکوند ، نایین، تیران ، رضوان شهر ، دهاقان، بویین و میاندشت ، فریدونشهر ، جوشقان قالی ، برزک، نیاسر، مشکات و کامو و چوگان احداث خواهد شد.
همچنین ۱۴ هزار و ۷۰ واحد گروهی در شهرهای هرند ، محمدآباد ، نصرآباد ، اردستان ، مهاباد، کوهپایه، تودشک، انارک، دهق، نیک اباد ، ورزنه، خور، فرخی، گلپایگان و بهارستان و ۲۹ هزار و ۴۴۵ واحد انبوه سازی نیز در شهرهای زرین شهر، باغبهادران ، نطنز ، نجف آباد ، شاهین شهر ، بهارستان ، کاشان ، خوانسار ، شهرضا و گلدشت احداث خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در این آیین با بیان اینکه دولت با همه وجود و شجاعانه در عرصه ساخت مسکن وارد شده است، اظهار داشت: ۳۲ هزار هکتار زمین برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده است.
مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه مجموع زمین هایی که در گذشته برای مسکن مهر تامین شده بود، هشت هزار هکتار است، افزود: زمین تامین شده برای نهضت ملی مسکن چهار برابر طرح مسکن مهر است.
وی یادآور شد: همچنین در ۵۰‌ نقطه کشور شهرک‌های مسکونی و ۲۷ شهرک ساحلی برای ۲۷ استان غیرساحلی پیش بینی شده است که از آنها برای سرمایه گذاری ساخت مسکن توسط استان‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان اصفهان سراسر فرصت برای کار و تلاش است، خاطرنشان کرد: با همه پیشرفت‌هایی که پس از انقلاب در این استان رخ داده و در برخی شاخص‌ها سرآمد است اما هنوز در این استان بوی کاستی حس می شود و در این دولت باید همه تلاش خود را به‌کار گیریم که در برخی شاخص ها عقب ماندگی مرتفع شود.
بذرپاش با بیان اینکه برخی خدمات زیربنایی و روبنایی در نهضت ملی مسکن باید مورد توجه باشد، ادامه داد: حمایت از انبوه سازی ضروری است و در طرح‌ها با مطالعات دقیق خدمات زیربنایی و روبنایی باید از مشکلات مسکن مهر جلوگیری شود.
بذرپاش با بیان اینکه محور دوم در حوزه تولید مسکن اهدای زمین است، افزود: تلاش می‌کنیم که خانه‌ها تک طبقه و ویلایی ساخته شود، شاید در عمده شهرها جواب نمی‌دهد اما تا جایی که بتوانیم در مجاورت و داخل شهرها زمین تامین خواهیم کرد و در راستای جوانی جمعیت به زوج های جوان اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: خانه‌های روستایی از دیگر محورهاست، زیرا ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند؛ از این رو اصلاح طرح‌های هادی روستایی را در دستور کار داریم.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد محور بعدی تمرکز بر بافت‌های فرسوده است؛ در بافت فرسوده حمایت‌های مالی و مشوق های مالی در قالب تسهیلات بانکی در دستور کار است و یک تسهیلات شهرسازانه است که افراد خود اقدام به نوسازی بافت‌ها کنند.
وی با بیان اینکه اسفند سال گذشته بسته ۱۹ گانه را در حوزه بازآفرینی مصوب کردیم، ادامه داد: تاکنون ۵۰ شهرداری آن را اجرا کردند که رشد قابل توجهی در صدور پروانه بازسازی بافت فرسوده داشتند و می خواهیم که این را بیشتر ترویج کنیم زیرا هر چه در حوزه بافت کار کنیم در تولید مسکن پیش خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی گفت : همچنین محور دیگر در حوزه تولید مسکن، تغییر کاربری زمین‌هایی است که احتکار شده و اخیرا ابلاغ شده است که زمین‌هایی که با کاربری مسکونی اقدام برای صدور پروانه و اقدام به ساخت مسکونی نکردند بلافاصله در شورای عالی مسکن تغییر کاربری دهیم.
بذرپاش با بیان اینکه بازار مسکن با کلی گویی اصلاح نمی‌شود، ادامه داد: عرضه بیشتر مسکن به بازار باعث رشد تولید می‌شود و این در حالی است که ما شاهد عقب ماندگی در تولید مسکن در ۱۰ سال اخیر بودیم و وقتی نیاز پاسخ ندهیم این ناترازی‌ها شکل می‌گیرد.
وی همچنین به ایجاد ۵۰ شهرک جدید در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون ساخت ۲۶ شهرک با سرمایه گذاری بخش خصوصی نهایی شده است که با اقتضای زیست بوم منطقه اجرا خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت ۵۰ شهرک اتفاق بزرگی در طول تاریخ شهرسازی است که تاکنون اتفاق نیافتاده است، خاطرنشان کرد: ۲۷ شهرک ساحلی در نوار ساحلی کشور احداث خواهد شد که هدف آن توسعه اقتصاد دریا محور است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
وی با بیان اینکه باید از سواحل شمال و جنوب استفاده کرد، افزود: ایجاد شهرک‌های ساحلی که باعنوان هم پیوندی ساحل با استان‌ها ساحل از آن یاد می شود، استان‌های دور از دریا را مانند اصفهان با استان‌هایی مانند بوشهر، سیستان بلوچستان، خوزستان و هرمزگان مرتبط می‌سازد و ۲۷ استان بدون ساحل معین این چهار استان خواهد بود که برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری به مدیریت استان‌ها واگذار خواهیم کرد.
بذرپاش با بیان اینکه دولت در جبهه های مختلف مشغول فعال کردن چرخه تولید مسکن است، تصریح کرد: ساخت مسکن جزو سخت‌ترین کارهاست چون مستقیم با کار مردم در ارتباط است و هم بازیگران زیادی در آن دخیل هستند.
وی با بیان اینکه بازار مسکن در سال‌های اخیر تقریبا رهاشده ترین بازار در کشور بوده است، گفت: در این سال ها ما برای همه چی قیمت‌گذاری شده اما برای مسکن قیمت‌گذاری نمی شود؛ مردم را رها کردیم در مشاورین املاک هر کسی هر قیمتی بگذارد اما برنامه مفصلی برای بازار مسکن در دولت داریم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت شجاعانه به میدان آمد و بخشی از زمین‌های کشور را که در اختیار دارد رایگان در این طرح در اختیار مردم قرار داد.
وی با بیان اینکه اختیار دوم دولت تسهیل صدور مجوزهاست، اضافه کرد: در حوزه نظام بانکی برخی بانک‌ها همکاری کردند و برخی بانک‌ها باید تسهیلاتی را پرداخت کنند.
وزیر راه و شهرسازی افرود: وام مرمت به تازگی مصوب شده است که برای استان اصفهان ۳۲۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار مصوب شد که این وام برای خانه های بافت‌های تاریخی است که اجازه تخریب و بازسازی نمی‌دهند و اصفهان در این زمینه دارای مشکلات زیادی است.
بذرپاش اضافه کرد: امروز عملیات اجرایی ساخت ۵۲ هزار واحد در ۴۰ شهر اصفهان همزمان آغاز می‌شود که اقدام بزرگی است و پس از این دیگر در اصفهان مشکل تامین زمین نخواهیم داشت باید همت کنیم تا در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اصفهان به کارگاه تولید مسکن تبدیل شود.
وزیر راه و شهرسازی صبح سه شنبه پس از ورود به اصفهان ، در گلستان شهیدان این خطه حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.
وی امروز به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن و راه و نیز بازدید از دیگر طرح‌های عمرانی فعال در این حوزه به اصفهان سفر کرد.
افتتاح همزمان ۶۶۵ واحد مسکونی شامل ۳۰۵ واحد تکمیلی مسکن مهر، ۲۹۶ واحد مسکن ایثارگران بهارستان و ۶۴ واحد پروژه مشارکتی در بهارستان و آغاز همزمان عملیات اجرایی ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان اصفهان از جمله برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی در اصفهان است.
بذرپاش قرار است از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) و پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران نیز بازدید کند.
همچنین افتتاح پل دوم شهر گز و بهره برداری از ۴۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح استان شامل (۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی) و اهدای قرارداد واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۲ معلول از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در اصفهان اعلام شده است.
وی سپس در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری اصفهان حضور خواهد یافت.

http://sanatnews.ir/News//279322
Share

برچسب ها :  نهضت ملی , مسکن , اصفهان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است