جمعه 14 ارديبهشت 1403

خاکشیر یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها برای رفع تشنگی و بهبود گرمازدگی

  تاريخ:سی و يکم خرداد 1402 ساعت 13:42   |     کد : 278940   |     مشاهده: 189
خاکشیر از خاصیت رفع تشنگی و بهبود گرمازدگی برخوردار است و با جذب فراوان آب در دستگاه گوارش، احساس گرما و عطش بیش از حد را کاهش می‌دهد.
به گزارش ایسنا، محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که شربت خاکشیر یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است، گفت: در تابستان افراد به دنبال رفع تشنگی و بهبود گرمازدگی خود هستند که خاکشیر هر دو این خواص را دارد.
وی افزود: از زمان‌های دور از فواید خاکشیر برای کاهش حرارت بدن و رفع تب استفاده میشد. امروزه نیز این دانه‌های معجزه‌آسا هنوز هم برای بهبود بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، بهترین نحوه مصرف خاکشیر را به‌صورت شربت توصیه کرد و افزود: تخم خاکشیر باید پیش از تبدیل به شربت، دو تا سه بار شسته شود تا آلودگی آن به‌طور کامل برطرف شده و برای مدتی هم باید در آب باقی بماند تا آب لازم را به خود جذب کند.
پویان تصریح کرد: خاکشیر هر دو خاصیت رفع تشنگی و بهبود گرمازدگی را دارد. یکی از خواص خاکشیر، کاهش دمای بدن است و با جذب فراوان آب در دستگاه گوارش، احساس گرما و عطش بیش از حد را کاهش می‌دهد.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، استفاده از خاکشیر را برای درمان افرادی که دچار یبوست مزمن هستند، توصیه کرد و گفت: افراد برای درمان یبوست خود می‌توانند صبح‌ها دو قاشق غذاخوری تخم خاکشیر را همراه با یک لیوان آب گرم و یک قاشق عسل یا نبات مخلوط کرده و با معده خالی مصرف کنند.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، وی با اعلام این که خاکشیر علاوه بر شادابی پوست باعث افزایش شیر در زنان شیرده می‌شود، یادآور شد: مصرف زیاد خاکشیر در برخی افراد باعث سردرد شده که برای جلوگیری از این منظور می‌توانند روزانه بین دو تا ۱۰ گرم از این گیاه را استفاده کنند.

http://sanatnews.ir/News//278940
Share

برچسب ها :  خاکشیر , تابستان , گرمازدگی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است