پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

متحد ماکرون با حمایت از سومین دوره ریاست جمهوری او جنجال به پا کرد

  تاريخ:سی ام خرداد 1402 ساعت 11:44   |     کد : 278844   |     مشاهده: 149
رئیس سابق پارلمان و یکی از متحدان نزدیک رئیس جمهور فرانسه با پیشنهاد اصلاح قانون اساسی به طوری که اجازه دهد امانوئل ماکرون برای سومین دور در کاخ الیزه خدمت کند، جنجال سیاسی به پا کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریشا فران، رئیس سابق پارلمان و یکی از متحدان نزدیک امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با لوفیگارو گفت: محدودیت قانون اساسی در مورد دو دوره ریاست جمهوری با اعمال قوانینی که آزادی انتخاب را برای شهروندان محدود می‌کند، در واقع زندگی عمومی ما را تحت فشار قرار می‌دهد.
طبق قانون اساسی فرانسه، یک رئیس جمهور نمی‌تواند بیش از دو دوره متوالی در کاخ الیزه خدمت کند.
فران افزود: امروز، قانون اساسی انتخاب رای‌دهندگان را محدود می‌کند. این به مردم فرانسه بستگی دارد که می‌خواهند قدرت را به چه کسی بسپارند.
بسیاری از مقامات منتخب قویا از این نظر فران انتقاد کرده و وی را به حمایت از خودکامگی متهم کردند.
ماتیلد پانوت، رئیس حزب "فرانسه تسلیم‌ناپذیر" ‌در مجمع ملی فران را به عنوان "چهره تلاش مستبدانه ماکرون" توصیف کرد و گفت: چرا امپراتوری را با ماکرون اول احیا نکنیم؟
سال گذشته نشریه پولیتیکو گزارش داده بود که فرانسوا بایرو، یکی از متحدان ارشد ماکرون در مصاحبه‌ای گفته بود که اگرچه قانون اساسی فرانسه در حال حاضر از نامزدی مجدد ماکرون برای سومین دوره در سال ۲۰۲۷ میلادی جلوگیری می‌کند اما این احتمال وجود دارد که او در سال ۲۰۳۲ میلادی مجددا برای ریاست جمهوری کاندیدا شود.
بایرو همچنین گفت: نقش ماکرون در سیاست‌های فرانسه پس از اتمام دوره دوم ریاست جمهوری‌اش پایان نمی‌یابد.

http://sanatnews.ir/News//278844
Share

برچسب ها :  فرانسه , ماکرون
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است