پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

ماکرون: اروپا باید به فکر استراتژی پدافند هوایی خود باشد

  تاريخ:سی ام خرداد 1402 ساعت 11:28   |     کد : 278834   |     مشاهده: 152
رئیس‌جمهوری فرانسه با کنایه به برنامه آلمان برای خرید پدافند موشکی با کمک آمریکا و اسرائیل، گفت که اروپا پیش از خرید تسلیحات باید به فکر استراتژی پدافند هوایی خود باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از دیدار با ده‌ها وزیر دفاع اروپایی در پاریس گفت: وقتی بحث پدافند هوایی مطرح است، نباید باعجله به مسئله ظرفیت بپردازیم. اگر در همان ابتدای امر یک رویکرد کمّی اتخاذ کنیم، در نهایت آنچه در بازار موجود است را در مقیاس گسترده خریداری می‌کنیم؛ حتی اگر به دردمان نخورد. این به‌طورکلی یعنی خرید از خارج از اروپا.
ماکرون مکرراً تأکید می‌کند که اروپا باید صنعت دفاعی خود را توسعه دهد تا خودمختاری استراتژیکش تقویت شود. او رهبران اروپا را به خرید تسلیحات تولید شده در خاک قاره سبز توصیه کرده و تلاش برای ترویج قوای دفاعی فرانسوی در اروپا را تکذیب می‌کند.
نشست وزرای دفاع اروپا در پاریس واکنشی به برنامه آلمان موسوم به «سپر آسمان اروپا» بود؛ تلاشی برای ساخت یک سپر ضد موشک چندلایه که ممکن است تا ۱۸.۵ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. این طرح قرار است از آلمان و کشورهای همسایه‌اش در برابر حملات موشکی محافظت کند و دست‌کم ۱۵ کشور (عمدتاً از اعضای ناتو) خواستار پیوستن به این طرح شده‌اند.
این طرح که ابتدا توسط اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در ماه اوت ارائه شد، به مذاق مقامات آلمانی خوش نیامده است؛ زیرا آن‌ها نگران این هستند که این برنامه نه بر صنایع دفاعی اروپا، بلکه به آمریکا و اسرائیل متکی باشد.

http://sanatnews.ir/News//278834
Share

برچسب ها :  فرانسه , ماکرون
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است