جمعه 14 ارديبهشت 1403

پایان تحصیل دانشجویان باید شروع کار باشد

  تاريخ:نهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:34   |     کد : 275850   |     مشاهده: 256
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتباط مستقیم خروجی دانشگاه‌ها با بازار کار، گفت: پایان تحصیلات دانشجویان باید شروع کار باشد، نه انتظار برای یافتن شغل.

عبدالرضا مصری در همایش آموزش عالی در غرب کشور که امروز (۹ اردیبهشت) به مناسبت ۵۰ سالگی تاسیس دانشگاه رازی با حضور وزیر علوم، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به پیشرفت بی نظیر کشور در حوزه های مختلف علمی، گفت: پیشرفت ایران در حوزه های مختلف علمی در چهار دهه پس از انقلاب عملا یک جهش عظیم محسوب می‌شود و شرایط قبل و بعد انقلاب در این حوزه ها قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در این بین سهم بانوان هم در این جهش علمی بسیار چشمگیراست و حضور زنان در مسندهای مختلف علمی در سالهای قبل و بعد از انقلاب هم قابل مقایسه نیست.
مصری گفت: البته با وجود این پیشرفت‌ها، انتظاراتی هم هست که باید پیگیری شده و برای برآورده کردن آنها تلاش شود.
نماینده کرمانشاه در مجلس، حذف واسطه میان خروجی دانشگاه و بازار کار را اولین مطالبه به حق مردم از دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: ورود فارغ التحصیلان به بازار نباید نیاز به واسطه داشته باشد و باید همانند دانشگاه فرهنگیان، فارغ التحصیلان بلافاصله وارد بازار کار شوند.
وی افزود: در دانشگاه فرهنگیان دانشجویان مهارت های علمی و عملی را یاد گرفته و بلافاصله بعد از دانشگاه راهی کلاس های درس می‌شوند و این مدل باید در تمام دانشگاه های ما پیاده سازی شود.

وی تاکید کرد: پایان تحصیلات باید شروع کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باشد، نه انتظار برای یافتن شغل و این مدل باید در همه دانشگاه‌ها پیگیری شود.
مصری گفت: متاسفانه در حال برخی رشته ها در حالی پذیرش دانشجو دارند که کشور تا ۲۰ سال آینده نیازی به فعالیت فارغ التحصیلان آن رشته ندارد و باید پذیرش در این رشته‌ها متوقف شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار دیگر به حق جامعه این است که جاذبه های کشور به حدی افزایش یابد که دانشجویان ما به جای مهاجرت، جذب بازار کار داخل شوند.
وی افزود: بسیاری از این دانشجویان مهاجر علاقمند به خدمت در کشور خود هستند، اما شرایط آنها را مجبور به مهاجرت می‌کند، لذا مسئولین باید جاذبه های کشور برای کار را افزایش دهند و از طرفی دانشگاه ها هم باید روی مهارت آموزی دانشجویان برای ورود به بازار کار تمرکز کنند.

تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در دانشگاه‌ها باید پیگیری شود
به گزارش ایسنا، نایب رئیس مجلس تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی را مطالبه جدی دیگر جامعه از دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: همراه با رشد علمی، باید رشد متوازن فرهنگ ایرانی اسلامی را هم در دانشگاه ها پیگیری کنیم.
وی افزود: آموزش ها در این زمینه باید نه به شکل الزام که به شکل التزام باشد، طوری که دانشجوی ما بعد از فارغ التحصیلی هرجا که مشغول کار و فعالیت شد، فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خود را حفظ کند.
مصری بر مسئله محور بودن فعالیت‌های دانشگاه ها هم تاکید کرد و با بیان اینکه باید رفع مسائل کشور در دانشگاه ها پیگیری شود، افزود: بطور مثال از نفت کشور ۳۷ فرآورده قابل استحصال است که امروز در کشور تنها هفت فرآورده تولید می شود. اگر تولید هر فرآورده به عنوان یک مسئله در دانشگاه های مختلف پیگیری شود، هم شغل های بسیاری ایجاد شده و هم سرمایه های کشور به راحتی خارج نمی شود.

http://sanatnews.ir/News//275850
Share

برچسب ها :  دانشجویان , اشتغال
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است