سه شنبه 1 خرداد 1403

ايران جايگاه خود را در صنعت گردشگري دنيا مي‌يابد

  تاريخ:دوم دی 1387 ساعت 13:11   |     کد : 12987   |     مشاهده: 957
به گزارش صنعت نیوز، رايزن فرهنگي و گردشگري سفارت ترکيه در ايران گفت: کشور ايران به واسطه جاذبه‌هاي بسيار بالاي گردشگري، جايگاه خود را در صنعت گردشگري دنيا پيدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رايزن فرهنگي و گردشگري سفارت ترکيه در ايران گفت: کشور ايران به واسطه جاذبه‌هاي بسيار بالاي گردشگري، جايگاه خود را در صنعت گردشگري دنيا پيدا خواهد کرد.

جاهيت ايشچن با بيان اين مطلب افزود: ايران کشوري است با جاذبه‌هاي بسيار غني، طبيعي، اقليمي، فرهنگي و تاريخي که لازمه پيشرفت آن در حوزه گردشگري تلاش مضائف است.

وي در ادامه گفت: مهمترين فعاليتي که مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد، معرفي اين جاذبه‌ها در کنار بهبود امکانات گردشگري و اقامتي موجود است.

رايزن فرهنگي و گردشگري ترکيه به پيشرفت قابل توجه اين کشور در حوزه گردشگري اشاره کرد و افزود: اين پيشرفت در گردشگري نتيجه يک فعاليت يکي دو ساله نيست، بلکه با انجام کارهاي زيربنايي توانسته‌ايم زمينه پيشرفت گردشگري ترکيه را پس از گذشت سال‌ها فراهم کنيم.

ايشچن به تصويب قانون حمايت از سرمايه‌گذاران در کشور ترکيه اشاره کرد و يادآور شد: با تصويب اين قانون يک گام بسيار بزرگ در زمينه توسعه گردشگري برداشته شد و دولت زمين‌هايي را در اختيار سرمايه‌گذاران قرار داد، اقدام به پرداخت يارانه کرد و سرمايه‌گذاران را از پرداخت حق آب معاف کرد.

وي کاهش ماليات را از ديگر اقدامات دولت ترکيه در حوزه گردشگري عنوان کرد و گفت: نتيجه اين فعاليت‌ها ايجاد هتل‌هايي با استاندارد بالا شد که زمينه ورود گردشگران متعدد را به کشور ترکيه فراهم آورد.

ايشچن حفاظت از طبيعت را از ديگر اقدامات موثر در حوزه گردشگري عنوان کرد و افزود: کشور ترکيه با ايجاد دفاتر مختلف در خارج از مرزهاي اين کشور اقدام به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري اين کشور کرده است که اين خود در جذب گردشگر به ترکيه نقش موثري دارد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/12987
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است