چهارشنبه 2 خرداد 1403

ناآرامي‌هاي تايلند، تهديدي جدي بر گردشگري کامبوج

  تاريخ:دوازدهم آذر 1387 ساعت 14:01   |     کد : 12147   |     مشاهده: 1157
به گزارش صنعت نیوز، وزارت گردشگري کامبوج اعلام کرد در صورت پايان نپذيرفتن ناآرامي‌ها در تايلند تا سه ماه آينده،‌صنعت گردشگري اين کشور بيش از 100 ميليون دلار ضرر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، وزارت گردشگري کامبوج اعلام کرد در صورت پايان نپذيرفتن ناآرامي‌ها در تايلند تا سه ماه آينده،‌صنعت گردشگري اين کشور بيش از 100 ميليون دلار ضرر خواهد کرد.

‌ تون کونگ، ويز گردشگري کامبوج گفت: بانکوک مرکز ثقل گردشگري منطقه بوده و تا کنون گردشگران زيادي از اين منطقه به کامبوج سفر کرده اند،‌از اينرو اوضاع کنوني تايلند تاثيري مستقيم بر کاهش گردشگري کشور خواهد داشت.

وي افزود: تا به امروز نزديک به 30 درصد از گردشگران بين المللي کامبوج با آمار روزانه 1500 نفر از طريق تايلند به اين کشور وارد و فرودگاه‌هاي بين المللي دو کشور بيش از 10 پرواز در طول روز به مقصد يکديگر انجام مي‌داند که با آغاز نا آرامي‌ها اين پروازها نيز لغو شد.

وزير گردشگري کامبوج تصريح کرد: در صورت ادامه اين روند در آينده نزديک شاهد خسارات جبران ناپذيري در بخش گردشگري خواهيم شد.

صنعت گردشگري يکي از صنايع درآمدزاي کامبوج به شمار رفته و پيش بيني مي‌شد بيش از دو ميليون گردشگر در سال جديد از اين کشور بازديد کنند، اما به دليل گسترش بحران مالي جهان اين ميزان به يک چهارم تقليل پيدا کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/12147
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است