سه شنبه 1 خرداد 1403

گردنبند کهربايي عصر برنز کشف شد

  تاريخ:دوازدهم آذر 1387 ساعت 13:46   |     کد : 12146   |     مشاهده: 1101
به گزارش صنعت نیوز، يک گردنبند کمياب کهربايي با قدمتي نزديک به چهار هزار سال در اکتشافات شهر منچستر انگلستان توسط يک تيم باستان‌شناسي کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، يک گردنبند کمياب کهربايي با قدمتي نزديک به چهار هزار سال در اکتشافات شهر منچستر انگلستان توسط يک تيم باستان‌شناسي کشف شد.

اين گردنبند زينتي که درون جعبه‌اي تابوت مانند به دست آمده به گفته باستان‌شناسان يکي از کمياب‌ترين گردنبندهاي عصر برنز انگلستان به شمار مي‌رود.

اين گردنبند از 24 مهره با اندازه‌هاي مختلف تشکيل شده که توسط يک رشته نخ به همديگر متصل شده اند. به عقيده کارشناسان چنين گردنبندي به عنوان يکي از نشان‌هاي اصلي خانواده هاي ثروتمند و بانفوذ آن دوره به شمار مي‌رفته است.

ويکي ناش، باستان‌شناس و سرپرست تيم تحقيق گفت: کشف چنين گردنبندي در منطقه از آن جهت نادر و کمياب قلمداد شده است زيرا تا کنون از هيچ گورستان متعلق به عصر برنز چنين شيي به دست نيامده بوده است ازاينرو مي‌توان آنرا اولين نمونه به دست آمده در منطقه بالکان دانست.

وي با اشاره به ارزش چنين گردنبندي در ميان ساکنان منطقه افزود:‌ وجود اين گردنبند در داخل تابوت نشان مي دهد که فرد فوت شده داراي شان و منزلت بالايي در عصر خود بوده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/12146
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است