چهارشنبه 2 خرداد 1403

توسعه گردشگري روستاهاي گيلان با انعقاد تفاهمنامه سه جانبه

  تاريخ:يازدهم آذر 1387 ساعت 11:11   |     کد : 12082   |     مشاهده: 1125
به گزارش صنعت نیوز، دبيرکميته گردشگري روستايي و عشايري از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اداره کل امور روستايي و عشايري، و اداره کل تعاون استان گيلان با هدف فراهم آوردن تسهيلات براي جذب گردشگر به روستاهاي هدف گردشگري خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دبيرکميته گردشگري روستايي و عشايري از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اداره کل امور روستايي و عشايري، و اداره کل تعاون استان گيلان با هدف فراهم آوردن تسهيلات براي جذب گردشگر به روستاهاي هدف گردشگري خبر داد.

علي محمد نمازي افزود: يکي از اهداف اين تفاهم‌نامه ايجاد تسهيلات و زيرساخت‌هاي لازم براي ارائه خدمات به گردشگران در جهت جذب گردشگران به روستاهاي هدف گردشگري گيلان است.

وي با بيان اينکه اين تفاهم‌نامه در چهار ماده تنظيم شده و از تاريخ امضا به مدت سه سال قابل اجرا خواهد بود، افزود: شناسايي و معرفي قابليت‌ها و جاذبه‌هاي روستاهاي هدف گردشگري استان گيلان در بخش‌هاي ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي از جمله مواردي است که در اين تفاهم‌نامه بر آن تاکيد شده است.

نمازي تصريح کرد: توسعه فرهنگ کارآفريني و تعاون و سازماندهي تعاوني‌هاي مرتبط از جمله اهداف اين تفاهم‌نامه است.

دبير کميته گردشگري روستايي و عشايري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ارائه تسهيلات به طرح‌هاي داراي توجيه اقتصادي از طريق بانک‌ها و صندوق تعاون و ارائه آموزش‌هاي عمومي از جمله ديگر مفاد اين تفاهم‌نامه است.

نمازي اطلاع‌رساني مناسب در سطح روستا، ترغيب جوانان جوياي کار به تشکيل تعاوني‌هاي اشتغالزا، تامين فضاها و امکانات مورد نياز براي اجراي برنامه‌هاي ترويجي، برنامه‌ريزي و پيگيري به منظور واگذاري طرح‌هاي عمراني و خدماتي به شرکت‌هاي تعاوني توسعه روستايي و دهياري‌ها با هدف اجراي طرح‌هاي عمراني و خدماتي تعاوني‌هاي دهياري را از تعهدات اين اداره کل عنوان کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/12082
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است