سه شنبه 1 خرداد 1403

اعتبار 210 ميليوني براي صنايع دستي گيلان در نظر گرفته شد

  تاريخ:هفتم آذر 1387 ساعت 14:03   |     کد : 11957   |     مشاهده: 1083
به گزارش صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان گيلان از تخصيص اعتبارات مصوب سال 87-88 اين معاونت در آبان ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان گيلان از تخصيص اعتبارات مصوب سال 87-88 اين معاونت در آبان ماه سال جاري خبر داد.

ساسان قاسمي با اعلام اين خبر گفت: در مجموع براي سال مالي 87-88 اين استان مبلغ 210 ميليون تومان در نظر گرفته شده است که در آبان ماه سال جاري اين اعتبار تخصيص يافت.

وي با اشاره به اينکه در دستورالعمل کلي اين اعتبار در پنج بخش تقسيم بندي و دسته بندي شده است، اظهار داشت: پژوهش، تجهيز، تعمير، توسعه و ترويج و مقوله بازارچه‌هاي صنايع دستي بخش‌هايي است که اعتبار مورد نظر براي آن‌ها تعريف شده است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي گيلان تصريح کرد: بيشترين ميزان اعتبار در مقوله‌هاي ياد شده به بخش توسعه و ترويج رشته‌هاي صنايع دستي مربوط مي‌شود که رقمي معادل 82 ميليون 500 هزار تومان است.

قاسمي در ادامه اظهار داشت: بخش توسعه و ترويج رشته‌هاي صنايع دستي به توسعه و آموزش رشته‌هاي صنايع دستي مربوط مي‌شود و تخصيص اين ميزان از اعتبار به اين بخش نشان از اهميت به بخش توسعه و ترويج رشته‌هاي صنايع دستي است.

وي با بيان اينکه همچنين براي توسعه و راه اندازي بازارچه‌هاي صنايع دستي نيز طبق اين دستورالعمل مبلغ 30 ميليون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: اعتبارات اين بخش مي‌تواند در مقوله راه اندازي اين بازارچه‌ها و تجهيز آن‌ها مورد استفاده قرار بگيرد.

ساسان قاسمي ادامه داد: براي مقوله‌هاي تعمير و تجهيز نيز در مجموع 64 ميليون و 500 هزار تومان اختصاص داده شده که بخش اعظم آن به بخش تعمير مربوط مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان گيلان خاطرنشان کرد: امسال نيز چون سال گذشته بخشي از اعتبارات به پژوهش اختصاص مي‌يابد که اين ميزان اعتبار امسال در اين بخش دو برابر سال گذشته است.

وي يادآور شد: با اعتبار سال گذشته موفق به اجراي چهار طرح در حوزه پژوهش شديم اما در سال جاري با اعتبار 24 ميليون توماني هفت طرح را مد نظر داريم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11957
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است