چهارشنبه 2 خرداد 1403

قديمي‌ترين مسير غارگذر ويتنام کشف شد

  تاريخ:هفتم آذر 1387 ساعت 14:02   |     کد : 11956   |     مشاهده: 1113
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناسان ويتنامي موفق به کشف آثاري از يک مسير غارگذر باستاني شدند که در حدود 21000 سال پيش توسط اولين غارنشينان منطقه ايجاد شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناسان ويتنامي موفق به کشف آثاري از يک مسير غارگذر باستاني شدند که در حدود 21000 سال پيش توسط اولين غارنشينان منطقه ايجاد شده بود.

اين مسير در غار زوم تراي، يکي از قديمي ترين مناطق ويتنام کشف شده است. غاري که تا به امروز آثار بسياري از ساکنان 34هزار سال گذشته اين کشور تا هزاره دوم پيش از ميلاد را در خود جاي داده است.

کارشناسان معتقدند اين جاده يکي از قديمي‌ترين مسيرهاي غارگذر جنوب شرق آسيا و از نادرترين اکتشافات جهان به شمار مي‌رود.

انگويان ويت، سرپرست تيم باستان‌شناسي گفت:‌ آب‌هاي سنگين موجود در بستر غار بخش‌هايي از اين مسير را پوشانده و اين به معناي وجود مسيرهاي بيشتر در ادامه اين جاده باستاني است.

وي افزود: اگرچه پيش از کشف اين مسير، ‌جاده ديگري در ضلع جنوبي غار با قدمتي 9 هزار ساله به دست آمده بود ولي آثار به جاي مانده از سنگ‌هاي فرسوده در اين مسير قدمتي طولاني تر از اکتشافات پيشين داشته و عمر مسير جديد را بيش از 20 هزار سال نشان داده است.

غار زوم تراي در سال 1974 کشف شد و طي چهار دوره عمليات باستان‌شناسي در آن آثار قديمي بي‌شماري همچون، مسير غار گذر هشت هزار ساله،‌ قبرستاني 17 هزارساله به همراه بقايايي از اجساد و اشياي دفن شده در آن به دست آمد که باعث ثبت اين غار در فهرست ميراث ملي ويتنام شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11956
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است