سه شنبه 1 خرداد 1403

تعطيلي فرودگاه بانکوک، گردشگري تايلند را متوقف کرد

  تاريخ:هفتم آذر 1387 ساعت 13:11   |     کد : 11955   |     مشاهده: 1183
به گزارش صنعت نیوز، هرج و مرج‌هاي چند ماه گذشته ويتنام که به تازگي باعث متوقف شدن پروازهاي بين المللي و داخلي اين کشور شده، بر صنعت گردشگري و اشتغال بيش از يک ميليون شهروند تايلندي تاثير منفي بسياري وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، هرج و مرج‌هاي چند ماه گذشته ويتنام که به تازگي باعث متوقف شدن پروازهاي بين المللي و داخلي اين کشور شده، بر صنعت گردشگري و اشتغال بيش از يک ميليون شهروند تايلندي تاثير منفي بسياري وارد کرده است.

طي چهار ماه اخير و با شدت گرفتن ميزان اعتراضات در تايلند، صنعت گردشگري اين کشور که در سال گذشته شش درصد از درآمد ناخالص ملي را به خود اختصاص داده بود با رکود بسيار زيادي مواجه شد.

بسياري از کشورها همچون سنگاپور پروازهاي خود به سوي تايلند را کاهش داده و خواستار لغو برنامه مسافرتي گردشگران خود به اين کشور شده بودند.

به گفته کارشناسان گردشگري تايلند، اين اغتشاشات لطمه بزرگي به اقتصاد کشور وارد کرده به نحوي که بسياري از سرمايه گذاران خارجي را به سمت کشورهاي ديگر سوق داده است.

گزارشات حاکي از آن است، بسياري از گردشگراني که در حال حاضر در فرودگاه بين المللي بانکوک گرفتار شده‌اند، عنوان کرده‌اند که هيچگونه علاقه‌اي به بازگشتي دوباره به اين کشور در صورت خروج از وضعيت کنوني ندارند.

لازم به ذکر است اين عدم رضايت درحالي رخ داده که سازمان گردشگري تايلند ميزان درآمد خود را تا پايان سال جاري ميلادي نزديک به هفت ميليارد دلار پيش‌بيني کرده بود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11955
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است