چهارشنبه 2 خرداد 1403
معاون عمران استاندار اصفهان:

توسعه گردشگري از سياست‌هاي اصلي استانداري اصفهان است

  تاريخ:هفتم آذر 1387 ساعت 10:27   |     کد : 11884   |     مشاهده: 269
به گزارش صنعت نیوز، معاون عمران استاندار اصفهان گفت: توسعه صنعت گردشگري از سياست‌هاي اصلي استانداري اصفهان است.

به گزارش خبرنگار گردشگری صنعت نیوز، معاون عمران استاندار اصفهان گفت: توسعه صنعت گردشگري از سياست‌هاي اصلي استانداري اصفهان است.

  

محمد جعفر عليزاده اظهار داشت:‌ در حال حاضر يكي از برنامه‌هاي اصلي استانداري اصفهان، توسعه صنعت توريسم در كشور بوده است كه در اين زمينه دولت سالانه ميليون‌ها دلار هزينه مي‌كند.

وي افزود: زيرساخت‌هاي حمل و نقل يكي از عوامل مهم توسعه صنعت توريسم تلقي مي‌شود و توسعه حمل و نقل جاده‌اي،‌ هوايي و ريلي و همچنين توسعه مترو از برنامه‌هايي است كه با جديت در اصفهان پيگيري مي‌شود.

معاون عمران استاندار اصفهان تصريح كرد: اصفهان از نظر داشتن منابع فرهنگي، تاريخي و جاذبه‌هاي توريستي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده كه اين امر سبب شده است تا ميهمانان و مسافران خارجي از حضور در اين شهر احساس خرسندي كنند.

عليزاده با اشاره به خصوصي‌سازي در زمينه فضاهاي اقامتي اصفهان خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاري‌هاي بسيار ارزشمندي در مورد خصوصي‌سازي در زمينه توسعه فضاهاي اقامتي اصفهان صورت گرفته كه اين اقدامات اصفهان را به عنوان يكي از مقاصد رويايي گردشگران مبدل ساخته است.

معاون گردشگري، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان نيز در اين آيين اظهار داشت: صنعت گردشگري سبب ايجاد تعاملي سازنده و برقراري نوعي صلح جهاني در ميان كشورهاي جهان مي‌شود.

محسن مصلحي افزود: هر اقدامي در راستاي توسعه صنعت گردشگري بسيار ارزشمند بوده و بي‌شك توسعه اين صنعت عامل مهمي در رشد،‌ ترقي و آسايش مردم و گردشگران مي‌شود.

وي تصريح كرد: امروزه و بيش از هر زمان ديگري تورهاي آشناسازي با جاذبه‌هاي تاريخي از مهم‌ترين سياست كشورهاي در حال توسعه است.

مصلحي اضافه كرد: در حال حاضر اصفهان داراي بيش از 25 هزار جاذبه تاريخي است، كه اين استعداد غني تاريخي به سابقه بيش از 7 هزار ساله اين استان بر مي‌گردد.

معاون گردشگري ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان افزود: مردم ايران مردمي صلح‌جو با تمدني اصيل بوده كه همواره با اشتياق فراواني از صنعت توريسم استقبال و حمايت كرده ‌اند.

شهردار اصفهان نيز در اين آيين در نطقي كه با زبان انگليسي بيان كرد، اظهار داشت: صنعت تورسيم در ساير كشورهاي جهان صنعتي شناخته شده و ارزشمند است كه توسعه و پيشبرد اين صنعت به عنوان سياست اصلي دولت‌ها در برنامه كاري آنها قرار گرفته است.

سيد مرتضي سقائيان‌نژاد با اشاره به قدرت و اثراث مثبت توسعه صنعت توريسم افزود: اين صنعت پويا اثرات مثبتي را براي اصفهان به همراه داشته و سبب پيشرفت بسياري از امور شهري شهرهاي ميزبان مي‌شود.

وي تصريح كرد: گردش گردشگران خارجي و بازديد آنها از مناطق مختلف ايران و همچنين انعكاس ويژگي‌هاي ستودني اين سرزمين سبب توسعه صنعت توريسم و گسترش آن مي‌شود.

سقائيان‌نژاد در پايان گفت: توسعه صنعت گردشگري و توريسم همواره از اولويت‌هاي شهرداري اصفهان بوده و اين نهاد تاكنون اقدامات مهم و موثري نيز در اين زمينه انجام داده است.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/11884
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است