سه شنبه 1 خرداد 1403

بالا رفتن ارزش ين به صنعت جهانگردي ژاپن آسيب رسانده است

  تاريخ:هفتم آذر 1387 ساعت 09:50   |     کد : 11869   |     مشاهده: 271
به گزارش صنعت نیوز، توکيو - بالا رفتن ارزش برابري ين ژاپن در مقابل دلار آمريکا و ساير ارزهاي خارجي سبب کاهش يافتن آمار مسافرت گردشگران خارجي به ژاپن و آسيب رسيدن به صنعت جهانگردي اين کشور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، توکيو - بالا رفتن ارزش برابري ين ژاپن در مقابل دلار آمريکا و ساير ارزهاي خارجي سبب کاهش يافتن آمار مسافرت گردشگران خارجي به ژاپن و آسيب رسيدن به صنعت جهانگردي اين کشور شده است.   

 

روزنامه يوميوري به نقل از آمار سازمان جهانگردي ژاپن گزارش داد: در ماه گذشته ميلادي (اکتبر) بيش از 739 هزار مسافر خارجي از ژاپن ديدار کرده اند که نسبت به همين دوره در سال قبل از آن حدود شش درصد کاهش داشته است.

 اين براي سومين ماه پياپي است که آمار گردشگران خارجي که از ژاپن کاهش ديدار مي کنند ، کاهش مي يابد.

اين گزارش مي افزايد: در ماه گذشته ميلادي، از شمار مسافرين کره جنوبي، آمريکايي و انگليسي که از ژاپن ديدار کرده اند به ترتيب 15، 14 و 8 درصد نسبت به همين دوره در سال گذشته ميلادي (2007) کاهش يافته است .

کارشناسان مي گويند، علاوه بر بحران مالي جهاني، افزايش ارزش برابري ين ژاپن در مقابل ارزهاي خارجي همچون دلار و يورو، هزينه سفر به ژاپن را براي مسافرين خارجي افزايش داده و اين موضوع سبب کاهش يافتن تمايل گردشگران خارجي براي سفر به ژاپن شده است.

سازمان جهانگردي ژاپن در راستاي افزايش درآمد صنعت جهانگردي اين کشور برنامه ريزي کرده است تا سال 2010 ميلادي، آمار مسافرين خارجي که از اين کشور ديدار مي کنند را به 10 ميليون نفر در سال برساند.

آمارها نشان مي دهد، در سال گذشته ميلادي ، ژاپن ميزبان حدود هشت ميليون و 350 هزار مسافر خارجي بود که درآمد کلاني براي اقتصاد اين کشور به دنبال داشته است

 

http://sanatnews.ir/News/1/11869
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است