سه شنبه 1 خرداد 1403

فروش گران‌قيمت‌ترين عتيقه‌جات جهان در حراجي کريستي

  تاريخ:دوم آذر 1387 ساعت 14:30   |     کد : 11550   |     مشاهده: 1179
به گزارش صنعت نیوز، گردانندگان حراجي مشهورکريستي نيويورک قصد دارند برترين اشيا باستاني متعلق به تمدن‌هاي خاورميانه،‌مصر، يونان و روم را در نهم ماه دسامبر به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، گردانندگان حراجي مشهورکريستي نيويورک قصد دارند برترين اشيا باستاني متعلق به تمدن‌هاي خاورميانه،‌مصر، يونان و روم را در نهم ماه دسامبر به فروش برسانند.

اين حراجي ار دو بخش فروش عتيقه‌جات و جواهر الات باستاني تشکيل شده و قيمت ابتدايي اشيا موجود از 2000 دلار تا 700 هزار دلار ارزش گذاري شده اند.

مجسمه مرمري امپراتور هادريان(117 تا 138 ميلادي)،‌نيم تنه پرتره‌اي ملکه فوستينا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، چهره‌ سنگ‌نگاري شده زني رومي متعلق به قرن اول يا دوم ميلادي، گران قيمت ترين عتيقه جات اين حراجي را به خود اختصاص داده اند.

اجسام نقره‌اي باختري متعلق به هزاره دوم تا سوم بل از ميلاد و مجسمه سنگي ديگر امپراتوران روم، در کنار اشيا ذکر شده،‌برجسته ترين اثار بخش عتيقه‌جات را به خود اختصاص داده اند.

در بخش جواهر آلات زينتي نيز مقادير زيادي از گوشواره‌ها، دست بند‌ها ، گردن بند‌ها وديگر زيور آلات باستاني متعلق به دوره هاي مختلف از قرن سوم قبل از ميلاد تا قرون اول ميلادي در معرض فروش قرار گرفته اند.

کارشانسان پيش بيني مي کنند وجود آثار برجسته باستاني در اين رويداد باعث جذب علاقه‌مندان بي شماري شده و آنرا به يکي از پرفروش ترين حرجي‌هاي سال تبديل کند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11550
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است