چهارشنبه 2 خرداد 1403

اسکاتلند، گنجينه‌هاي باستاني خود را رونمايي مي‌کند

  تاريخ:دوم آذر 1387 ساعت 14:25   |     کد : 11549   |     مشاهده: 1165
به گزارش صنعت نیوز، سازمان ميراث فرهنگي اسکاتلند در نظر دارد برخي از گنجينه‌هاي باستاني به دست آمده در مناطق مختلف اين کشور از 170 سال پيش تاکنون را در معرض نمايش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، سازمان ميراث فرهنگي اسکاتلند در نظر دارد برخي از گنجينه‌هاي باستاني به دست آمده در مناطق مختلف اين کشور از 170 سال پيش تاکنون را در معرض نمايش قرار دهد.

‌ اين آثار که مشتمل بر تبري 5000 ساله،‌شمشيري متعلق به عصر آهن و يک گوي سنگي حکاکي شده هستند، بخشي از ميراث باستاني اسکاتلند را تشکيل مي‌دهند که توسط باستان‌شناسان و علاقه‌مندان ‌به آثار تاريخي به دست آمده اند.

يان رالستون، استاد دانشگاه ادينبورگ و يکي از گردانندگان اين نمايش گفت: برخي از آثار معرفي شده در اين نمايشگاه در اکتشافات سال جديد به دست آمده اند.

وي افزود: يکي از برجسته‌ترين نمونه‌هاي معرفي شده در اين نمايشگاه سنگ قبري است که به يک سرباز يا يک فرد نظامي رومي تعلق دارد.

رالستون، بااشاره به نوشته‌هاي روي سنگ تصريح کرد: صاحب اين قبر، کرسنز(Crescens) نام داشته و به عنوان محافظ يکي از حاکمان رومي به شمار مي رفته که از سوي امپراتوري روم به انگلستان روانه شده بود.

اين نمايشگاه هرساله برگزار شده و در آن جديدترين آثار کشف شده اسکاتلند به تصوير کشيده مي‌شوند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11549
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است