چهارشنبه 2 خرداد 1403

بحران مالي، ‌مسافرت‌هاي تجاري را کاهش داد

  تاريخ:دوم آذر 1387 ساعت 14:23   |     کد : 11548   |     مشاهده: 1145
به گزارش صنعت نیوز، سازمان‌ها و شرکت‌هاي هوايمايي از کاهش هشت درصدي مسافرت‌هاي تجاري در ماه سپتامبر خبر داده و بحران مالي جهان را علت اصلي آن اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، سازمان‌ها و شرکت‌هاي هوايمايي از کاهش هشت درصدي مسافرت‌هاي تجاري در ماه سپتامبر خبر داده و بحران مالي جهان را علت اصلي آن اعلام کرده اند.

سازمان بين المللي حمل ونقل هوايي(IATA) با بررسي مسافرت‌هاي عادي و تجاري در چند ماه گذشته سال اعلام کرد، ميزان مسافرت‌هاي هوايي در ماه اکتبر با کاهش چشمگيري مواجه بوده و با تداوم بحران مالي اين مبزان در آينده نيز تاثير گذار خواهد بود.

بر طبق گزارشات اين سازمان، اگرچه بهاي هزينه‌هاي مسافرت‌هاي تجاري در نيمه اول سال رشدي يک و ينم درصدي را تجربه کرده بود اما طي ماه‌هاي اوت تا سپتامبر به همان ميزان با سقوط مواجه شده بود.

به گزارش اين سازمان ميزان مسافرت‌هاي غير تجاري نيز در ماه سپتامبر بيش از چهار درصد کاهش پيدا کرده بود.

کارشناسان معتقدند کاهش مسافرت هاي تجاري در صورت تداوم بحران‌هاي مالي لطمات بسياري را به اين صنعت وارد کرده و باعث تغيير هزينه‌ها در بخش هواپيمايي خواهد شد.

IATA پيش بيني کرد تداوم اين فرآيند کاهشي 14 درصدي در هزينه مسافرت‌هاي امريکا به آسيا و سقوطي 12 درصدي در هزينه مسافرت‌هاي اروپا به آسيا به وجود خواهد آورد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11548
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است