چهارشنبه 2 خرداد 1403
رحيم‌مشايي:

توسعه صنعت گردشگري نيازمند اصلاح برخي قوانين

  تاريخ:سی ام آبان 1387 ساعت 11:58   |     کد : 11459   |     مشاهده: 327
به گزارش صنعت نیوز، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: توسعه صنعت گردشگري در كشورمان نيازمند اصلاح برخي قوانين است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: توسعه صنعت گردشگري در كشورمان نيازمند اصلاح برخي قوانين است.

  

اسفنديار رحيم‌مشايي افزود: به عنوان نخستين اثر معنوي ملي اذان رحيم موذن‌زاده اردبيلي به ثبت ملي ‌رسيد و اين افتخاري براي ديار اردبيل است.

وي گفت: اين اذان كه رگه‌هاي عرفان در آن ديده مي‌شود در جان و دل انسان نفوذ مي‌كند و قلب‌ها را به ساحت خداوند روانه مي‌سازد.

وي به سابقه اردبيل به عنوان مهد تشيع و آزاديخواهي اشاره كرد و گفت: اردبيل با داشتن ذخاير ارزشمند تاريخي، طبيعي و ميراث معنوي، مهد پرورش علما، روحانيون و خطبا بوده و همچون نگين بر تارك ايران اسلامي مي‌درخشند.

مشايي دين اسلام را پيام‌آور صلح و دوستي و مكتب عزت و افتخار ناميد و گفت: حفظ هويت ما شناسنامه ماست و اين هويت موجبات غرور ملي و عزت ملت ما را فراهم كرده و بزرگ‌ترين كاركرد آن ايفاي نقش جهاني توسط تمدن اسلامي و ايران است.

معاون رئيس جمهور به فروپاشي نظام سلطه در آينده نه چندان دور اشاره كرد و گفت: عن‌القريب در دنيا شاهد ساختارشكني بسيار عظيم خواهيم بود كه در اين فضا برقراري تعامل امري اجتناب‌ناپذير است.

وي ثبت جهاني شيخ صفي را هويت‌بخشي دوباره به سرزمين عسل و اصالت اردبيل دانست و بر تسريع ارسال پرونده بقعه شيخ صفي به يونسكو براي ثبت جهاني قول مساعد داد.

مشايي در ادامه نگاه به گردشگري را يك نگاه فرا كشوري و فرامنطقه‌اي خواند و افزود: توسعه صنعت گردشگري در كشورمان نيازمند اصلاح برخي قوانين است و در كنار آن نگاه جامعه و افراد آن نيز بايد به توسعه اين بخش تغيير پيدا كند.

وي از طراحي يك هزار مسير مسافرتي در كشور خبر داد و گفت: با شعار همه‌‌مكاني، همه‌زماني و همگاني كردن سفر، فرهنگ مسافرت و گردشگري در كشور در حال شكل‌گيري است و براي رونق اين بخش به زودي نشست تخصصي فعالان عرصه گردشگري با رئيس جمهور و هيئت دولت نيز برگزار خواهد شد.

 

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/11459
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است