سه شنبه 1 خرداد 1403

کشف محراب 900 ساله در اندونزي

  تاريخ:يازدهم آبان 1387 ساعت 11:03   |     کد : 10122   |     مشاهده: 1203
به گزارش صنعت نیوز، تيم باستان‌شناسي منطقه کديري جزيره جاوا دراندوندي در ادامه کاوش‌هاي خود موفق به کشف مکاني محراب مانند و باستاني شدند که براي فعاليت‌هاي مذهبي مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، تيم باستان‌شناسي منطقه کديري جزيره جاوا دراندوندي در ادامه کاوش‌هاي خود موفق به کشف مکاني محراب مانند و باستاني شدند که براي فعاليت‌هاي مذهبي مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

اين مکان مذهبي که پس از کشف شش شي باستاني، يک سکه چيني و بقاياي يک معبد به دست آمده، به عقيده باستان‌شناسان مکاني براي انجام فعاليت‌هاي مذهبي و اداي نذر بوده است.

نينگ سورياتي، عضو سازمان حفظ آثار باستاني اندونزي گفت: اين محراب شکلي مکعب گونه داشته و ابعاد آن در عرض و طول و ارتفاع 12 سانتيمتر است، جنس آن از چوب بوده و براي اداي نذر هندوهاي باستان مورداستفاده قرار مي‌گيرفته است.

وي افزود: اين مکان معبد مانند دري ورودي به سمت معبد اصلي داشته است که متاسفانه بخش فوقاني آن هنوز يافت نشده از اين رو محققان قادر به توصيف شکل و حالت اصلي آن نيستند.

کارشناسان اين منطقه را متعلق به خاندان سلطنتي پادشاهي کديري در قرن يازدهم ميلادي مي‌دانند و اميدوارند با هزينه‌اي 20 ميليون روپيه‌اي از سوي مقامات دولتي اکتشافات مهمتري از گذشته اين منطقه به دست آورند.

http://sanatnews.ir/News/1/10122
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است