چهارشنبه 2 خرداد 1403

حراج آثار تاريخي ايران در دبي

  تاريخ:هشتم آبان 1387 ساعت 15:54   |     کد : 10046   |     مشاهده: 1321
به گزراش صنعت نیوز، به گزارش منابع خبري اينترنتي، حراجي كريستي اقدام به برگزاري مراسم حراج آثار تاريخي منطقه‌ي خاورميانه با ارزش تقريبي 40 ميليون دلار در شعبه‌ي دبي در كشور امارات خواهد كرد.

به گزراش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، به گزارش منابع خبري اينترنتي، حراجي كريستي اقدام به برگزاري مراسم حراج آثار تاريخي منطقه‌ي خاورميانه با ارزش تقريبي 40 ميليون دلار در شعبه‌ي دبي در كشور امارات خواهد كرد.

البته در سال‌هاي پيش، كريستي اقدام به برگزاري مراسم حراج آثار تاريخي در ديگر كشورهاي جهان كرده بوده بود كه حاصل آن، برگزاري مراسم حراج در روسيه و چين در سال‌هاي اخير است.

مدير بخش اروپا و خاورميانه‌ي حراجي كريستي، منطقه‌ي خاورميانه را به‌دليل رشد چشمگير بهاي نفت در سال‌هاي اخير، منطقه‌اي مملو از افراد ثروتمند دانست كه برگزاري مراسم حراج در آن، منافع مالي قابل توجهي را براي كريستي مي‌تواند داشته باشد.

البته اين نخستين‌باري است كه حراجي كريستي در يكي از شعبه‌هاي خود در خارج از انگليس اقدام به برگزاري حراج بين‌المللي مي‌كند. اين درحالي است كه شعبه‌ي دبي اين مؤسسه يكي از سودآورترين شعبه‌هاي آن است كه فقط با گذشت سه سال از تأسيس آن، آثاري تاريخي به مبلغ 100 ميليون دلار در اين شعبه به‌فروش رفته‌اند.

قرار است، در مراسم حراج شعبه‌ي دبي كريستي كه احتمالا سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد، آثاري از كشورهاي مختلف خاورميانه از جمله ايران، سوريه، عراق و الجزاير به حراج گذاشته شوند.

حراجي ساتبي نيز مدتي پيش اقدام به حراج آثار تاريخي از تمدن اسلامي در كشور قطر در حوزه‌ي خليج فارس كرد.

در سال‌هاي گذشته، افزايش بهاي جهاني نفت، افزايش ثروت مردم خاورميانه را درپي داشته است كه يكي از پيامد‌هاي آن، چهار برابر شدن خريد آثار تاريخي توسط مردم اين كشورها از سال 2004 ميلادي تا كنون بوده است. اين امر، ثروتمندان خاورميانه را به مشتري اصلي آثار تاريخي تبديل كرده است. در اين رده‌بندي، پس از ثروتمندان خاورميانه، ثروتمندان كشورهاي روسيه و آمريكا قرار دارند.

تا اين لحظه، حراجي كريسيتي هيچ اطلاعات دقيق يا تصويري را از آثاري كه قرار است به حراج گذاشته شوند، در اختيار رسانه‌ها قرار نداده و علاقه‌مندان با خريد كتابچه‌ي راهنماي اين حراج، به اطلاعات لازم درباره‌ي آثاري كه قرار است، حراج شوند، مي‌توانند دست يابند.

http://sanatnews.ir/News/1/10046
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است