اتابک: صنایع با کمبود برق و گاز مواجهاند؛ دو سند صنعتی ابلاغ شد
|
قطع وابستگی فولاد مبارکه به زایندهرود با انتقال آب دریا
|
اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
جمعه 21 آذر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
سیاست گذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت
تاريخ:دهم خرداد 1401 ساعت 17:52
|
کد : 267460
|
مشاهده: 1424
به گزارش صنعت نیوز، اولین مراسم اعلام نتایج خودروهای تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد و برگزیدگان محصولات شرکت های سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور مشخص شدند.
به گزارش صنعت نیوز، اولین مراسم اعلام نتایج خودروهای تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد و برگزیدگان محصولات شرکت های سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور مشخص شدند.
در این مراسم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیاست گذاری متمرکز فروش محصولات و اجرای آن توسط خودروسازان را یکی از بهترین سیاست های انجام شده در صنعت خودرو دانست وگفت: تمامی کشورهای تولید کننده مطرح دنیا بر این اساس عرضه و فروش محصولات شرکت های خودروساز خود را انجام می دهند.
او افزود: در کشورهایی همچون چین با 20 میلیون تولید خودرو یا ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان، سیاست گذاری در عرضه خودرو از سوی دولت انجام می شود و اجرای آن در اختیار شرکت های خودروساز است و بهترین نتایج از آن گرفته شده و رضایت عمومی را به همراه داشته است.
محمدعلی تیموری با بیان اینکه تیراژ تمامی خودروسازان داخلی به حدی است که می توانند از توانمندی یکدیگر درتولید استفاده کنند گفت: به منظور ایجاد بهره وری بهتر و جلوگیری از اتلاف منابع باید شرایطی ایجاد شود تا تمامی خودروسازان بتوانند از توانمندی یکدیگر استفاده کنند.
او با بیان اینکه سایپا از هرگونه سیستمی که باعث ایجاد رونق صنعت خودرو وایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می کند، گفت: سایپا در سال جاری توانسته از 98 درصد توان خود در دو شیفت کاری استفاده کند که روزانه 1800 دستگاه خودرو تولید می کند و درصورتی که از ابتدا سیاست گذاری مناسبی برای سایپا انجام می شد توان تولید 2700 دستگاه خودرو در سه شیفت کاری در این گروه وجود داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: بر اساس دستور 8 ماده ای رئیس محترم جمهور افزایش تولید یکی از خواسته های ایشان بود که مستلزم انجام این مهم تامین نقدینگی بود و حال اینکه شورای پول و اعتبار برای سال جاری برخلاف رویه چندین سال گذشته هیچ مبلغی را به صورت تسهیلات برای خودروسازان در نظر نگرفت.
او افزود: در صورتی که به خودروسازان نقدینگی تخصیص می یافت افزایش تولید که خواست رئیس جمهور بود بهتر و سریع تر انجام می شد و هم در زنجیره تامین سایپا امکان استخدام و ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر مهیا می شد.
تیموری با بیان اینکه مشکل اصلی خودروهای نا ایمن به 18 میلیون خودرویی که از سال 90 به قبل تولید و در حال تردد است برمی گردد، گفت: به تازگی از سوی سازمان استاندارد دو خودرو تیبا و سمند به عنوان خودروهای نا ایمن معرفی شده و حال اینکه این خودروها استانداردهای 85 گانه را دارند و مشکل اصلی در خودروهای تولیدی سال 1390 به قبل است که گاها در زمان تولید، هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده و در حال حاضر در جامعه در حال تردد هستند و باید برای جمع آوری خودروهای قدیمی تصمیم گیری جدی صورت پذیرد.
او تاکید کرد: برای حذف خودرو از زنجیره تولید باید فرآیندی وجود داشته باشد چرا که درحال حاضر قطعه سازان برای دو خودرو تیبا و سمند، قطعاتی را تولید کرده و همچنین خودروسازان هم در انبارهای خود قطعات این دو خودرو را دارند و جلوگیری از تولید این خودرو به صورت یکباره و بدون اطلاع، باعث ایجاد زیان و هدر رفت منابع ملی می شود.
گفتنی است پیرو فرمان 8 ماده ای رئیس محترم جمهور در خصوص ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم و تاکید وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، در ابتدای سال جاری وزارت صمت اقدام به ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کرد و بر این اساس تمامی خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودرو در این سامانه جهت فروش محصولات خود شدند.
تولید عبور مستقیم سایپا 97 درصد است
ترابی سرپرست پارس خودرو شد
http://sanatnews.ir/News/1/267460
برچسب ها :
سایپا
,
وزارت صمت
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
آخرين اخبار
اعتراض استقلال به کمیته استیناف بابت جریمه ۲ میلیاردی ساپینتو
خالد مشعل موضع حماس درباره بحث سلاح و اداره غزه را اعلام کرد
روز سبز بورس با رشد ۲۴ هزار واحدی
آمریکا در اختلاف با چین بر سر حادثه راداری، پشت ژاپن درآمد
سخنرانی ترامپ با طرح ادعای ایجاد تحولات اقتصادی در آمریکا
تغییری بزرگ در نظام بیمهای کارمندان
بازار کار آینده تحتتأثیر فناوریهای نوظهور
تیراندازی در دانشگاه کنتاکی؛ یک کشته ویک زخمی
پیشبینی یاتا از سود شرکتهای هواپیمایی در سال آینده
مادورو: بازارهای چین، هند، روسیه و ایران اکنون به روی ما باز است
سازوکار سفیدکردن خطوط برعهده وزارت ارتباطات است
کیت نانویی تشخیص خون مخفی برای پایش سرطان روده
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز