دو شنبه 18 تير 1403

نقض حقوق شهروندي در آمريكا

  تاريخ:چهاردهم مرداد 1387 ساعت 15:34   |     کد : 4195   |     مشاهده: 1083

وزارت امنيت داخلي امريکا به مأموران خود اجازه داد کامپيوترهاي نوت‌بوک و ديگر وسايل ارتباطي مسافران خارجي و اتباع آمريكايي را مورد بازرسي قرار دهند.

به گزارش ايتنا اين وزارتخانه در گزارشي اعلام کرد مأمورين گمرک و گشت مرزي اين کشور اجازه خواهند داشت ابزارهاي الکترونيکي همراه اشخاص را مورد بررسي قرار داده و کپي برداري از اين اطلاعات را بعنوان بخشي از پروسه عادي بازرسي برشمرده است.

 

مطابق اين قانون جديد، مأمورين مي‌توانند بدون نياز به وجود علائم مشکوک و يا اقدام به جرم، دستگاه‌هاي لپ‌تاپ شخصي را مورد بازرسي قرار داده و از هارد آنان کپي‌برداري كنند.

 

در ادامه گزارش آمده است که چنانچه هيچ مدرکي دال بر مجرميت و يا موارد مشکوک مشاهده نشود مامورين مربوطه موظف هستند تا اطلاعات کپي‌برداري شده را در حضور صاحبان آنها نابود كنند.

 

جست‌وجو و بازرسي محتويات لپ‌تاپ‌ها و ديگر تجهيزات همراه به موضوع مناقشه مابين اين وزارتخانه و حاميان حقوق شهروندي تبديل شده است.

 

در ماه ژوئن Ross Feingold يکي از اعضاي کنگره آمريكا در گزارشي اعلام كرد که اين تصميم بسيار متجاوزانه بوده و خارج از حدود منطقي يک جستجوي عادي محسوب مي‌شود.

 

در بخشي از گزارش اين نماينده كنگره آمريكا آمده است: «مأمورين گمرک مي‌بايستي داراي اختياراتي باشند که بر اساس آن بتوانند شديدترين برخوردها را در هنگام مقابله با موارد مشکوک به فعاليت‌هاي تروريستي و مجرمانه انجام دهند. اما جست‌وجوي لپ‌تاپ‌ها و ديگر ابزارهاي شهروندان امريکائي آن هم بدون وجود علائم مشکوک، زياده‌روي محسوب مي‌شود. کنگره نبايد اجازه دهد که اين تجاوز آشکار به حقوق شهروندان و حريم خصوصي آنان صورت پذيرد.»

 

وزارت امنيتي داخلي ايالات متحده در مقام دفاع از اين تصميم خود مي‌گويد که اين کار در راستاي حفاظت از امنيت ملي کشور ضروري است.

http://sanatnews.ir/News/1/4195
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است