يک شنبه 30 شهريور 1404

واردات ۲۳ هواپیما در یک‌سال اخیر

  تاريخ:سی ام شهريور 1404 ساعت 08:29   |     کد : 400303   |     مشاهده: 29
معاون سازمان هواپیمایی کشوری از واردات ۲۳ فروند هواپیما در یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: اسنپ‌بک تاثیری بر صنعت هوایی نخواهد نداشت. تحریم‌ها از قبل بوده و شرکت‌ها از روش‌های جایگزینی که پیش‌تر استفاده می کردند، استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا صانعی در ‌جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که فعال‌سازی مکانیسم ماشه چه تاثیری بر صنعت هوایی خواهد داشت؟ اظهار کرد: تحریم‌ها برای ما فرقی نکرده و سخت‌گیری‌ها نیز همیشه بوده و کماکان وجود دارد. روش‌های جایگزین که پیش‌تر شرکت‌ها استفاده می کردند، همانطور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه تا کنون چه تعداد هواپیما وارد کشور شده است؟ گفت: در دولت چهاردهم حدود ۲۳ فروند هواپیما وارد کشور شد و در این مدت نیز هواپیماهای برخی از ایرلاین‌ها که عمرشان به سر رسیده بود از شبکه جابه‌جایی مسافر خارج شدند؛ معمولا با ورود هواپیمای جدید تعدادی نیز از شبکه خارج می شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: به نسبت سال‌های قبل در مدتی که از دولت چهاردهم گذشته ورود هواپیما در وضعیت بهتری بوده و به طور میانگین تعداد هواپیماهای بیشتری وارد شده است. امیدواریم این روند ادامه دار باشد؛ هرچند با آمدن دولت ترامپ محدودیت‌های ظالمانه بیشتر شده است.

صانعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ایرلاین‌هایی که هواپیماهای مستهلک دارند نیز گفت: شرکت‌های دولتی مشمول محدودیت‌های ظالمانه بیشتر و از لحاظ داخلی با دست و پاگیری بیشتر مواجه هستند. یعنی به همان راحتی که شرکت خصوصی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند هواپیما بخرد ( البته برای آنها هم راحت نیست) امکان خرید هواپیما برای آنها ندارند.

وی در خصوص شرکت هواپیمایی آسمان و اینکه آیا سازمان هواپیمایی با واگذاری و ادغام آن با شرکت دیگری موافق است یا خیر، گفت: این شرکت هواپیمایی با وجود همه اقداماتی که سازمان هواپیمایی برای احیای آن می‌کند با چالش‌هایی مواجه شده است. هرچه مجوزهای کمتری به این شرکت دهیم درآمد همان یک هواپیمایی که دارد نیز کمتر و مشکلاتش با آن همه پرسنل بیشتر می شود. از طرفی با زمین‌گیر شدن هواپیمای این شرکت که اخیرا در نجف اتفاق افتاده است،‌ اگر مجوز بیشتری به آنها داده شود باعث می‌شود مردم به سختی بیشتری بیفتند. قاعدتا برای اینکه جلوی این وضعیت را بگیریم مجوزهای شرکت هواپیمایی آسمان را محدود کردیم تا وضعیت آن بهتر شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: قاعدتا اگر این شرکت‌هواپیمایی با یک شرکت رو به رشد تجمیع شود شرایط بهتری پیدا خواهد کرد ولی اگر تجمیع به خوبی پیش نرود مشکلاتش بیشتر نیز خواهد شد. موضوعی که این شرکت در حال حاضر با آن مواجه شده هزینه و پرسنل زیاد و کاهش تعداد هواپیما از ۲۸ فروند به دو فروند و تنها یک فروند هواپیمای فعال است.

وی در پایان گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مقررات را برای آنها شفاف خواهد کرد و با مالکان این شرکت رایزنی می‌کند تا بتواند شرایط آنها را بهبود بخشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که سازمان هواپیمایی کشوری مالک هیچ ایرلاینی نیست و نمی‌تواند در حکمرانی شرکت‌های خصوصی دخالت کند و تنها می‌تواند راهکار و پیشنهاداتی ارائه دهد.

http://sanatnews.ir/News//400303
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است