اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
چهارشنبه 23 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
طراحی حسگر مورد نیاز قطارهای برقی پرسرعت
تاريخ:بيست و نهم شهريور 1404 ساعت 11:53
|
کد : 400233
|
مشاهده: 71
استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف با حمایت بنیاد ملی علم ایران موفق به طراحی حسگر مورد نیاز قطارهای برقی پرسرعت شده است.
به گزارش ایسنا، «طراحی بهینه و ساخت ریزالور سینوسی رلوکتانس متغیر» طرح پژوهشی زهرا نصیری قیداری استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام داده است.
نصیری قیداری با مدرک دکتری تخصصی طراحی و ساخت ماشینهای الکتریکی از دانشگاه تهران درباره این طرح، توضیح داد: حسگرهای موقعیت، نقش تعیینکنندهای در کنترل حلقه بسته ماشینهای الکتریکی دارند. اگرچه روشهای کنترل پیشرفته در ماشینهای الکتریکی بهصورت بدون سنسور نیز طرفداران زیادی دارد؛ اما همچنان در بسیاری از کاربردها کنترل با حسگر ترجیح داده میشود.
وی ادامه داد: در ماشینهای گردان، موقعیت زاویهای و در ماشینهای خطی، موقعیت مکانی راستای محور از پارامترهای مهم کنترلی هستند که برای تعیین آنها حسگرهای بسیاری در صنعت معرفی شدهاند. مرسومترین این حسگرها، انکدرهای نوری، ترانسفورماتورهای تفاضلی و حسگرهای اثر هال و ریزالورها هستند، البته در محیطهای با آلودگی زیاد که تغییرات دما و ارتعاش زیاد است، ریزالورها ترجیح داده میشوند.
این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: اکثر پژوهشهای انجام شده بر ریزالورها مربوط به ریزالورهای گردان بوده و بر ریزالورهای خطی پژوهشهای کمتری انجام شده است. در این طرح هدف ارائه طرحی جدید برای یک ریزالور خطی رلوکتانس متغیر از نوع سطح مقطع سینوسی بودهاست.
نصیری قیداری در پایان خاطر نشان کرد: هر جا موتور خطی وجود داشته باشد این حسگر، مورد نیاز خواهد بود. اما با توجه به تمرکز این طرح روی سرعت زیاد، قطارهای برقی پرسرعت نمونه خوبی برای کاربرد این ریزالور خواهند بود.
http://sanatnews.ir/News//400233
برچسب ها :
قطارهای برقی
,
حسگر
,
دانشگاه صنعتی شریف
,
بنیاد ملی علم ایران
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
افتتاح یک یاور شهر و سه همراه سرا در تهران تا پایان سال
آخرين اخبار
ماجرای پخت یک غذا خاص برای اسرا
فهرست ابربدهکاران ۲۵ بانک اعلام شد
۳ اقدام کلیدی برای حضور موثر ایران در نمایشگاههای گردشگری خارجی
تحول بزرگ در نظافت بزرگراههای تهران
بحران نهادههای دامی؛ دامداران گرفتار «خرید دو فاکتوره» شدند
انفجار در شمال ایتالیا جان ۳ افسر پلیس را گرفت
سندرز: ترامپ به سرعت آمریکا را به سمت استبداد میبرد
ارائه اولین مدل بومی طراحی محصولات فیزیکی فناورانه برای سالمندان
یک انتصاب در سازمان منابع طبیعی کشور
ایهود باراک: نسل جوان جهان با اسرائیل دشمن شده است
هوش مصنوعی اثبات قصور پزشکی را دشوار میکند
لواندوفسکی مصدوم شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز