اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
جمعه 7 آذر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
کتابهای درسی تنها منبع یادگیری نیستند
تاريخ:بيست و ششم شهريور 1404 ساعت 14:28
|
کد : 400087
|
مشاهده: 31
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور گفت: اجرای آزمایشی «برنامه درسی مدرسهای» نقطه آغازی برای عبور از آموزش تکبعدی و حرکت به سوی یادگیری تلفیقی، مهارتمحور و متناسب با نیازهای نسل دیجیتال است.
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در نشست اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسهای» حضور و این اقدام را تحولی ارزشمند و کمسابقه در نظام آموزشی کشور توصیف کرد.
وی با قدردانی از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، افزود: اینکه تغییرات در برنامه درسی بهجای تصمیمگیریهای ناگهانی، ابتدا در قالب آزمایشی اجرا میشود، گامی بسیار مهم و کمسابقه است که میتواند پیامدهای مثبت و ماندگاری برای نظام آموزشی داشته باشد.
حکیمزاده با اشاره به تغییرات بنیادین در دنیای یادگیری و نقش پررنگ فناوریهای نوین، ادامه داد: امروز دانشآموزان بومیان عصر دیجیتالاند و دیگر نمیتوان تنها با کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آموزشی آنان بود. هوش مصنوعی و منابع دیجیتال نقش پررنگی در زندگی و یادگیری نسل جدید ایفا میکنند و مدارس ناگزیرند خود را با این واقعیت هماهنگ سازند.
وی عنوان کرد: مدرسه صرفاً محل انتقال مفاهیم علمی نیست، بلکه محیطی برای تربیت، رشد اجتماعی، عاطفی و مهارتهای زندگی دانشآموزان است. عبور از آموزش تکبعدی و رفتن به سوی برنامههای تلفیقی و چندساحتی، فلسفه اصلی بستههای یادگیری جدید است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتابهای درسی تنها منبع یادگیری نیستند، گفت: در بسته تحولی جدید، کتاب درسی تنها یکی از منابع یادگیری محسوب میشود و در کنار آن، فعالیتهای گروهی، محتوای دیجیتال و بستههای مهارتی، فرصتهای یادگیری متنوعی را برای دانشآموزان فراهم میکند.
وی خطاب به معلمان و مدیران مدارس حاضر در این نشست، افزود: در این مسیر تحولی، شما صرفاً معلم یا مدیر عادی نیستید؛ بلکه معلم پژوهشگر، خلاق و یادگیرنده و مدیری هستید که باید بستر تغییر را فراهم کنید. اعتماد به خلاقیت و توانمندی معلمان و نقش حمایتی مدیران کلید موفقیت این طرح است.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: این تحول سریع و زودبازده نخواهد بود، اما در یک افق دهساله میتواند به دگرگونی عمیق در آموزش و پرورش منجر شود و نسل آینده کشور را برای زیست مؤثر در دنیای پیچیده فردا آماده سازد.
http://sanatnews.ir/News//400087
برچسب ها :
کتاب درسی
,
آموزش و پرورش
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
سرپرست معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت منصوب شد
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
آخرين اخبار
اعطای وام ۳۰ میلیونی به دانشجویان علوم پزشکی
«آلفاها» فناوری را نفس میکشند
ناصر مسعودی درگذشت
ونزوئلا تهدید خود را عملی کرد
ویروس آنفلوآنزا در میان اطفال تهاجمیتر است
محور رایزنی دیپلماتهای ایران و جمهوری آذربایجان
سدی که بسیجیان مقابل منافقین ساختند
اطلس جامع آب شهر تهران آماده شد
توصیه ترامپ به ژاپن: چین را تحریک نکن!
درگیری میان نیروهای الجولانی و قسد
جوانان راهحل مشکلات کشورند
«خرید نکنی، باختی!»
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز